Τι Θα Συμβεί Στο Σώμα Αν Τρώτε 1 Φέτα Πεπόνι Τη Μέρα (+ Μάσκα)!

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Το πεπόνι αποτελεί μια από τις απολαύσεις του καλοκαιριού!

Ανήκει στη μεγάλη οικογένεια των κολοκυνθοειδών, που περιλαμβάνει όλες τις ποικιλίες από τα πεπόνια, τα αγγούρια, τα κολοκύθια και τις κολοκύθες.

Έγιναν γνωστά στη Μεσόγειο από τους αρχαίους Έλληνες και τους Ρωμαίους, ενώ στην Ιαπωνία θεωρούνται είδος πολυτελείας και συνήθως προσφέρονται ως δώρο.

Διαφήμιση

Αν και η γεύση του είναι πολύ γλυκιά, έχει σχετικά λίγες θερμίδες.

Τα 100 γραμμάρια περιέχουν 33 θερμίδες και ένα ολόκληρο πεπόνι μεσαίου μεγέθους, περιέχει μόλις 100 θερμίδες! (1)

Οι μεγαλύτερες καλλιέργειες στην Ελλάδα βρίσκονται στην Πελοπόννησο και την Κρήτη, ενώ η Κίνα έχει την μεγαλύτερη παραγωγή πεπονιών στον κόσμο. (2)

Τι θα συμβεί στο σώμα αν τρώτε πεπόνι

Στο σημερινό άρθρο λοιπόν, θα ανακαλύψετε τι θα συμβεί στο σώμα αν τρώτε μία φέτα πεπόνι την ημέρα. Θα διαβάσετε πως μπορεί να βοηθήσει στην καρδιά, το διαβήτη, την υπέρταση, την απώλεια βάρους, το ανοσοποιητικό σύστημα, τα οστά και την όραση.

Θα μάθετε επίσης πως μπορείτε να ετοιμάσετε μια μάσκα ανάπλασης και ενυδάτωσης της επιδερμίδας με πεπόνι, που θεωρείται ένα φυσικό ελιξίριο για όμορφο δέρμα.

#1 Περιέχει σημαντικές βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά

Το διαφορετικό θρεπτικό προφίλ που έχει το πεπόνι ,είναι αναμφισβήτητα το πιο πολύτιμο πλεονέκτημά του.

Οι διάφορες θρεπτικές ουσίες και οι φυτικές ενώσεις του, μπορεί να είναι υπεύθυνες για τα πολλαπλά πιθανά οφέλη του στην υγεία μας.

Μια μερίδα πεπονιού, δηλαδή περίπου 170 γραμμάρια, μας παρέχει:

  • Θερμίδες: 64
  • Υδατάνθρακες: 16 γραμμάρια
  • Φυτικές ίνες: 1,4 γραμμάρια
  • Πρωτεΐνες: 1 γραμμάριο
  • Βιταμίνη C: 53% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης
  • Βιταμίνη Β6: 8% της ΣΗΠ
  • Φυλλικό οξύ: 8% της ΣΗΠ
  • Βιταμίνη Κ: 6% της ΣΗΠ
  • Κάλιο: 12% της ΣΗΠ
  • Μαγνήσιο: 4% της ΣΗΠ

Επιπλέον, οι σπόροι που βρίσκονται στα πεπόνια, περιέχουν ενώσεις με ισχυρή αντιοξειδωτική ικανότητα. Όπως είναι το β-καροτένιο, το φυτοένιο, η κουερσετίνη και το καφεϊκό οξύ, το οποίο βρίσκεται επίσης στη ρίγανη. (3)

#2 Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης

Σε γενικές γραμμές, μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης και καρδιακών παθήσεων. (4)

Είναι μάλιστα αποδεδειγμένο ότι μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, δηλαδή σε αλάτι και η επαρκής πρόσληψη καλίου, μπορούν να επηρεάσουν θετικά την αρτηριακή μας πίεση. (5)

Το πεπόνι είναι ένα φρούτο πλούσιο σε νάτριο και κάλιο και μπορεί να βοηθήσει να διατηρήσουμε υγιή επίπεδα αρτηριακής πίεσης.

Αν όμως θέλουμε να αυξήσουμε περισσότερο την πρόσληψη καλίου, μπορούμε να το συνδυάσουμε με μέλι στη διατροφή μας.

#3 Περιέχει θρεπτικά συστατικά ζωτικής σημασίας για την υγεία των οστών

Το πεπόνι περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά όπως είναι το φυλλικό οξύ, η βιταμίνη Κ και το μαγνήσιο.

Αυτά είναι ζωτικής σημασίας για την επιδιόρθωση και τη διατήρηση ισχυρών οστών.

Περιέχει όμως και μικρές ποσότητες άλλων θρεπτικών ουσιών που επίσης υποστηρίζουν τα οστά, όπως είναι το ασβέστιο, ο φώσφορος και ο ψευδάργυρος.

Συγκεκριμένα, το πεπόνι είναι μια πολύ καλή πηγή φυλλικού οξέος, το οποίο είναι απαραίτητο για τη διάσπαση της ομοκυστεΐνης. Τα αυξημένα επίπεδα της στον οργανισμό, έχουν συνδεθεί με μειωμένη οστική πυκνότητα με την πάροδο του χρόνου. (6)

Η βιταμίνη Κ που επίσης περιέχει, βοηθά στην παραγωγή μιας κύριας δομικής πρωτεΐνης στα οστά μας, της οστεοκαλσίνης. (7)

Ενώ, τα κύτταρα που είναι υπεύθυνα για την οικοδόμηση και τη διάσπαση του οστικού ιστού, απαιτούν μαγνήσιο για να λειτουργήσουν σωστά. (8)

#4 Μπορεί να βελτιώσει τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα

Πολλές έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση φρούτων όπως το πεπόνι, μπορεί να βελτιώσει τα υγιή επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Μια επταετή μελέτη σε μισό εκατομμύριο άτομα διαπίστωσε, ότι εκείνοι που κατανάλωναν φρέσκα φρούτα καθημερινά είχαν 12% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν διαβήτη, σε σύγκριση με εκείνους που σπάνια έτρωγαν φρούτα. (9)

Σε εκείνους τους συμμετέχοντες που είχαν ήδη διαβήτη στην αρχή της μελέτης, η κατανάλωση φρούτων και ειδικά πεπονιού τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα, οδήγησε σε 13-28% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων που σχετίζονται με τον διαβήτη, αλλά και 17% χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου. (10)

Παρά το ότι το πεπόνι περιέχει υδατάνθρακες που μπορούν να αυξήσουν προσωρινά το σάκχαρο στο αίμα μας, παρέχει επίσης φυτικές ίνες.

Οι ίνες αλλά και τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά του, μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση του ελέγχου του σακχάρου στο αίμα, με την πάροδο του χρόνου. (11)

#5 Το πεπόνι είναι πλούσιο σε ηλεκτρολύτες και νερό

Όταν σκέφτεστε την ενυδάτωση του οργανισμού, το πρώτο πράγμα που πιθανότατα έρχεται στο μυαλό σας είναι το νερό.

Για να ενυδατωθεί όμως αποτελεσματικά και σωστά το σώμα μας, χρειάζεται επίσης και ηλεκτρολύτες.

Διαφήμιση

Το πεπόνι περιέχει περίπου 90% νερό και σημαντικούς ηλεκτρολύτες, όπως είναι το κάλιο, το μαγνήσιο, το νάτριο και το ασβέστιο. Ο σημαντικός συνδυασμός νερού και ηλεκτρολυτών, κάνει το πεπόνι ιδανικό για ενυδάτωση. (12)

Ειδικά μετά από προπόνηση, κατά τη διάρκεια μιας ασθένειας ή αν προσπαθούμε απλά να παραμείνουμε ενυδατωμένοι όλη την ημέρα. (13)

#6 Μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα

Η βιταμίνη C είναι αναμφισβήτητα γνωστή για το ρόλο της στην υποστήριξη της ανοσοποιητικής λειτουργίας και το πεπόνι περιέχει μεγάλες ποσότητες της.

Το ανθρώπινο ανοσοποιητικό σύστημα είναι πολύπλοκο!

Χρειάζεται μια μεγάλη ποικιλία θρεπτικών συστατικών για να λειτουργήσει σωστά και η βιταμίνη C είναι ένα απαραίτητο και κρίσιμο συστατικό. (14)

Μια στοχευμένη έρευνα δείχνει ότι η επαρκής πρόσληψη βιταμίνης C στη διατροφή μας, μπορεί να αποτρέψει και να θεραπεύσει διάφορες αναπνευστικές και συστηματικές λοιμώξεις, όπως είναι η πνευμονία και το κοινό κρυολόγημα. (15)

Μια μερίδα πεπονιού, μας παρέχει πάνω από το μισό της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας βιταμίνης C.

Καθιστώντας το έτσι ένα εξαιρετικό φρούτο και γενικά τροφή, που θα πρέπει να προσθέσουμε στη διατροφή μας. Ειδικά, όταν προετοιμαζόμαστε για την κρύα περίοδο του χειμώνα.

#7 Βοηθάει στον έλεγχο της πείνας και στην απώλεια βάρους

Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες όπως είναι το πεπόνι, είναι χορταστικά και μας βοηθούν να ελέγξουμε την πείνα και το βάρος μας. (16)

Η γλυκύτητα του πεπονιού, το οποίο περιέχει μόλις 14 γραμμάρια ζάχαρης ανά μερίδα, μπορεί να ξεγελάσει την επιθυμία μας για κάτι γλυκό. Ειδικά μετά από ένα γεύμα, βοηθώντας τις προσπάθειες μας για απώλεια βάρους και λίπους.

#8 Μπορεί να βελτιώσει και να βοηθήσει τη σωστή πέψη

Το πεπόνι περιέχει πολλές φυτικές ίνες, μια θρεπτική ουσία που είναι γνωστή για τη βελτίωση της πεπτικής υγείας. (17)

Η επαρκής πρόσληψη φυτικών ινών επιβραδύνει την απόκριση του σακχάρου στο αίμα. Βοηθάει επίσης στην κανονικότητα του εντέρου και την ανάπτυξη υγιών βακτηρίων του.

Το πεπόνι περιέχει διαλυτές αλλά και αδιάλυτες ίνες, οι οποίες συνεργάζονται αρμονικά για την υγεία του εντέρου μας. (18)

Οι ίνες βοηθούν στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας και στη διατήρηση της υγείας του πεπτικού μας συστήματος.

#9 Μπορεί να υποστηρίξει την όραση και την υγεία των ματιών

Το πεπόνι περιέχει δύο πολύ ισχυρά αντιοξειδωτικά, τη λουτεΐνη και τη ζεαξανθίνη.

Αυτές οι καροτενοειδείς ενώσεις, είναι γνωστές για την βοήθειας τους στην υγεία των ματιών και στην πρόληψη της απώλειας όρασης που σχετίζεται με την ηλικία. (19)

Μια έρευνα δείχνει ότι η τακτική κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν αυτά τα αντιοξειδωτικά όπως είναι το πεπόνι, μπορεί να υποστηρίξει τη σωστή λειτουργία των ματιών σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας. (20)

Διαφήμιση

Τα αντιοξειδωτικά μπορούν επιπλέον να προστατεύσουν την όραση, επειδή καθαρίζουν τις ελεύθερες ρίζες στον αμφιβληστροειδή.

#10 Βοηθάει στο υγιές δέρμα και στην προστασία του

Η κατανάλωση πεπονιού μπορεί να υποστηρίξει το υγιές δέρμα, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του σε βιταμίνη C.

Η οποία εκτός των άλλων, είναι σημαντική για τη σωστή παραγωγή κολλαγόνου. (21)

Το κολλαγόνο είναι ζωτικής σημασίας για την επιδιόρθωση και συντήρηση του δερματικού μας ιστού. (22)

Η βιταμίνη C είναι επιπλέον ένα πολύ ισχυρό αντιοξειδωτικό.

Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να προστατεύσει το δέρμα μας από βλάβες του ήλιου. Ενώ παράλληλα συμβάλλει στην επιδιόρθωση, την ενυδάτωση και τη σταθεροποίηση της παραγωγής κολλαγόνου στην επιδερμίδα μας. (23)

Μάσκα ανάπλασης και ενυδάτωσης με πεπόνι

Ειδικά τώρα το καλοκαίρι, μπορείτε να ετοιμάσετε μια μάσκα ανάπλασης και ενυδάτωσης με πεπόνι. Θα βοηθήσει το διψασμένο και ταλαιπωρημένο δέρμα, να θωρακιστεί από τις επιπτώσεις του ήλιου και το αλάτι της θάλασσας.

Για να ετοιμάσετε τη μάσκα θα χρειαστείτε:

  • 2 κουταλιές της σούπας πουρέ πεπονιού, που μπορείτε να κάνετε με ένα πιρούνι ή στο μπλέντερ
  • 1 κουταλάκι του γλυκού αλεύρι βρώμης για ξηρές επιδερμίδες ή 1 κουταλιά της σούπας πράσινο άργιλο για τις λιπαρές επιδερμίδες
  • 1 κουταλάκι του γλυκού λάδι αβοκάντο (όχι αιθέριο έλαιο, αλλά απλό έλαιο)

Ανακατεύουμε πολύ καλά τα υλικά ώστε να γίνει ένα πηχτό μείγμα, απλώνουμε σε καθαρό πρόσωπο τη μάσκα και ξεπλένουμε μετά από 15 λεπτά. Μπορούμε στη συνέχεια να απλώσουμε την ενυδατική ή την αντηλιακή μας κρέμα.

Διαφήμιση

Αυτή η μάσκα είναι κατάλληλη για κάθε τύπο δέρματος.

Είναι εξαιρετική για την προστασία της γήρανσης της επιδερμίδας και βοηθάει σημαντικά το δέρμα που εκτίθεται καθημερινά, σε διαβρωτικές και τοξικές μολύνσεις.

Τελευταίες πινελιές για το πεπόνι

Αν και το πεπόνι είναι γενικά πολύ υγιεινό, είναι προτιμότερο να ρωτήσετε πρώτα το γιατρό σας πριν την κατανάλωση του ή τη δερματολόγο σας, πριν να δοκιμάσετε τη συγκεκριμένη μάσκα ομορφιάς.

Το πεπόνι είναι ένα πολύ νόστιμο, αλλά και σημαντικό φρούτο για το σώμα και την υγεία μας.

Μια μόνο φέτα την ημέρα, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή τη βελτίωση πολλών προβλημάτων υγείας και επιδερμίδας.

Εσείς γνωρίζατε τι θα συμβεί αν τρώτε πεπόνι;

Εσείς γνωρίζατε τι θα συμβεί στο σώμα, αν τρώτε μια φέτα πεπόνι την ημέρα και τα πολλαπλά οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό και την υγεία μας;

Αφήστε αν θέλετε, το όπως πάντα σημαντικό σχόλιο σας παρακάτω! 🙂

Σας εύχομαι να είστε πάντα καλά!

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
  • Ο/Η Προδρομου Δημητριος λέει:

    Καλησπέρα σας !!!! Πολύ ενδιαφέροντα τά αναγραφόμενα σχετικά με το πεπόνι. Δεν περίμενα ότι θά έχει όλα αυτά τά καλά για την υγεία μας. Ένα μεγάλο ευχαριστώ από εμένα για εσάς.

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Καλησπέρα και σε εσάς. Χαίρομαι που μέσα από το άρθρο μου, ανακαλύψατε τα σημαντικά οφέλη που προσφέρει το πεπόνι στον οργανισμό μας.
      Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και εγώ για τα καλά σας λόγια. Να είστε πάντα καλά και να έχετε μια χαρούμενη υπόλοιπη εβδομάδα! 🙂

  • >