Βρώμη Για Πρωινό – 10 Εκπληκτικά Οφέλη Για Υγεία & Βάρος

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Η βρώμη για πρωινό ήταν μια επιλογή, που συνήθως δεν αποφάσιζα πριν λίγα χρόνια.

Όταν όμως κάποια στιγμή έψαχνα για επιπλέον συνταγές για πρωινό, ανακάλυψα πως τελικά ήταν μια εύκολη, αλλά παράλληλα σημαντική και εξαιρετική τροφή, με πολλά οφέλη για την υγεία και την ισορροπία του βάρους μου.

Η βρώμη είναι επίσης πολύ υγιεινή για τα άτομα που υποφέρουν από διαβήτη, αποτρέποντας ανεπιθύμητες απότομες αλλαγές στο σάκχαρο του αίματος.

Διαφήμιση

Επιπλέον, τη συνιστούν πολλοί διατροφολόγοι για απώλεια βάρους, επειδή βοηθά στην αίσθηση χορτασμού, άρα στην αποφυγή επιπρόσθετων θερμίδων.

Αρκεί φυσικά να καταναλώνεται η σωστή ποσότητα χωρίς υπερβολές.

Η βρώμη καλής ποιότητας, προσφέρει στον οργανισμό μας πρωτεΐνες, βιταμίνη Β1, μαγγάνιο, αντιοξειδωτικά, σίδηρο, φώσφορο, μαγνήσιο, χαλκό και πολλά άλλα φυτο-θρεπτικά συστατικά.

Τα 10 οφέλη τρώγοντας βρώμη για πρωινό

Ας δούμε αναλυτικά παρακάτω, τα 10 εκπληκτικά οφέλη που μπορεί να προσφέρει στον οργανισμό μας η βρώμη για πρωινό, αλλά και οποιαδήποτε άλλη ώρα της ημέρας.

#1 Βοηθά στα πεπτικά προβλήματα & τη δυσπεψία

Πολλοί ειδικοί προτείνουν τουλάχιστον 25 με 30 γραμμάρια φυτικών ινών καθημερινά, επειδή είναι εξαιρετικές για τη σωστή πέψη.

Ακόμη και μια μικρή ποσότητα βρώμης, περιέχει το 1/5 από την απαιτούμενη καθημερινή ποσότητα φυτικών ινών.

Οπότε η βρώμη για πρωινό είναι ιδιαίτερα σημαντική, ειδικά για όσους υποφέρουν από δυσκοιλιότητα ή σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Επιλέγοντας τη, θα σας βοηθήσει να μειώσετε κατά πολύ τα καθαρτικά φάρμακα. (1)

#2 Δημιουργεί υπέροχη επιδερμίδα

Η βρώμη είναι ιδανική ως αντιφλεγμονώδης τροφή και για να διορθώσετε προβλήματα επιδερμίδας, όπως είναι τα δερματικά εξανθήματα, η ακμή, το έκζεμα και η δερματίτιδα. (2)

Περιέχει πολλαπλές βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά που είναι εξαιρετικά για την καλή υγεία της επιδερμίδας.

Όπως ψευδάργυρο, που απομακρύνει τις τοξίνες από το δέρμα και μειώνει τους ανοιχτούς πόρους και μαγνήσιο που μειώνει τις φλεγμονές και το πρήξιμο της επιδερμίδας, ενώ ευνοεί τη σωστή κυκλοφορία του αίματος.

#3 Προσφέρει πρωτεΐνη για τους μύες σας

Όσα άτομα και αν ρωτήσετε για το τι χρειάζονται οι μύες για να δυναμώσουν και να αυξηθούν, θα σας απαντήσουν: πρωτεΐνες!

Οι μύες όμως χρειάζονται επιπλέον υγιή λιπαρά και υδατάνθρακες για καθαρή ενέργεια όλη την ημέρα.

Όλα αυτά μπορείτε να τα βρείτε στη βρώμη και είναι ότι ακριβώς χρειάζεστε για να ενισχύσετε τους μύες σας κατά την άσκηση. (3)

Μόνο ½ κούπα βρώμης, θα προσφέρει στο σώμα σας το 15% της συνιστώμενης δόσης πρωτεΐνης και αντιοξειδωτικά όπως η βιταμίνη Ε, που θα βοηθήσουν τους μυϊκούς ιστούς να αναγεννηθούν ταχύτερα.

Βρώμη και πρωτεΐνη

#4 Βοηθά στη μείωση του ρίσκου των καρδιακών παθήσεων

Η βρώμη είναι πολύ πλούσια σε υγιή λιπαρά που υποστηρίζουν την καρδιά, τις αρτηρίες και το κυκλοφοριακό σύστημα.

Χάρη στα πολλαπλά αντιοξειδωτικά που περιέχει, εμποδίζει την ανάπτυξη των ελεύθερων ριζών στα αιμοφόρα αγγεία και βοηθά στη μείωση τους.

Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η βρώμη ολικής αλέσεως μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης του αίματος. (4)

Περιέχει βήτα-γλυκάνη που είναι μια διαλυτή ίνα, η οποία λέει βασικά στο συκώτι σας να τραβήξει την κακή χοληστερόλη LDL από το αίμα.
Στη συνέχεια, δεσμεύει ορισμένη χοληστερόλη στο έντερο, διατηρώντας τη ουσιαστικά μακριά από την κυκλοφορία του αίματος.

#5 Προσφέρει σημαντική αντιοξειδωτική ώθηση

Σαν εξαιρετικά πλούσια τροφή σε αντιοξειδωτικά, η βρώμη βοηθά στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης και ανακουφίζει από τη φλεγμονές και τους ερεθισμούς στην επιδερμίδα. (5)

Επιπλέον, τα αντιοξειδωτικά που περιέχει η βρώμη μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή μονοξειδίου του αζώτου. Αυτό με τη σειρά του, βοηθάει στη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων και στην καλύτερη ροή του αίματος.

#6 Βοηθά αποτελεσματικά στην απώλεια βάρους

Η βρώμη για πρωινό, δεν αποτελεί μόνο ένα νόστιμο φαγητό, αλλά βοηθά επίσης να αισθάνεστε χορτάτοι.

Η κατανάλωση παρόμοιων τροφών είναι σημαντική, έτσι ώστε να καταναλώνετε λιγότερες θερμίδες και να χάσετε βάρος. (6)

Ακόμα και το νερό βρώμης, είναι γνωστό πως βοηθά στην απώλεια βάρους. Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα φλιτζάνι βρώμης, δύο ξυλάκια κανέλα Κεϋλάνης και δύο λίτρα νερού.

Βρώμη & πρωτεΐνη

Τα ανακατεύετε και τα καταναλώνετε με άδειο στομάχι για ένα ολόκληρο μήνα, πριν δείτε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Για να έχετε βέβαια σημαντικά αποτελέσματα, θα πρέπει η βρώμη να συνοδεύεται επίσης από σωστή διατροφή και άσκηση.

#7 Η βρώμη για πρωινό μειώνει τη χοληστερόλη

Πολλές μελέτες έδειξαν πως η βήτα-γλυκάνη που ανέφερα πριν και βρίσκεται στη βρώμη, είναι αποτελεσματική στη μείωση των ολικών επιπέδων της κακής χοληστερόλης και στον καθαρισμό των αρτηριών. (7)

Μειώνοντας τα επίπεδα κυκλοφορίας της χοληστερόλης στο αίμα, μειώνονται επίσης οι φλεγμονές στις αρτηρίες και οι βλάβες στους ιστούς. Αυτό σημαίνει πως αυτόματα μειώνεται ο κίνδυνος καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων.

#8 Μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Η βρώμη έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και η υψηλή περιεκτικότητα της σε ίνες, βοηθά επίσης στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Επιπλέον, επειδή χωνεύεται αργά, αφομοιώνεται γρήγορα και δεν θα προκαλέσει απότομες αλλαγές στο σάκχαρο του αίματος. (8)

Σύμφωνα με μια μελέτη, η κατανάλωση βρώμης έχει ιδιαίτερα ευεργετική επίδραση στα επίπεδα γλυκόζης και λιπιδίων σε ασθενείς με διαβήτη τύπου 2 και μπορεί να μειώσει σημαντικά την μετα-γευματική υπεργλυκαιμία.

#9 Προωθεί την υγεία των οστών

Η βρώμη περιέχει άφθονα μεταλλικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για την υγεία των οστών.

Είναι πλούσια σε πυρίτιο, που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο σχηματισμό των οστών και την καλή λειτουργία τους. (9)

Το πυρίτιο μπορεί επίσης να βοηθήσει στη θεραπεία ή την αποφυγή της οστεοπόρωσης στην εμμηνόπαυση. Υπάρχει ωστόσο μια έκθεση του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, (10) που αναφέρει πως η βρώμη σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να εμποδίσει την απορρόφηση του ασβεστίου.

βρώμη για γεύμα

Για το λόγο αυτό συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας, πριν καταναλώσετε βρώμη με στόχο την βοήθεια στην εμμηνόπαυση.

#10 Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο παιδικού άσθματος

Το άσθμα είναι μια φλεγμονώδη διαταραχή των αεραγωγών από τους πνεύμονες και η πιο συνηθισμένη χρόνια πάθηση στα παιδιά.

Μία μελέτη αναφέρει ότι η επιλογή βρώμης σε βρέφη πριν την ηλικία των 6 μηνών, συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο παιδικού άσθματος. Πολλοί ερευνητές πιστεύουν, πως μπορεί να προστατεύσει από τον κίνδυνο αυτό. (11)

Συνταγή με μπανάνα και βρώμη για πρωινό

Ας δούμε τώρα και μία εύκολη και θρεπτική συνταγή με βρώμη για πρωινό. Να γνωρίζετε πως η μία μερίδα βρώμης 30 γραμμαρίων, περιέχει 117 θερμίδες.

Θα χρειαστείτε:

  • 1 κούπα βρώμη
  • 2 κούπες γάλα αμυγδάλου ή βιολογικό γάλα
  • 1-2 κουταλάκια του τσαγιού βούτυρο αμυγδάλου ή μέλι
  • 1 μπανάνα σε φέτες

Ετοιμασία:

Βάλτε τη βρώμη και το γάλα αμυγδάλου ή το βιολογικό γάλα σε μια μικρή κατσαρόλα. Τα ζεσταίνετε σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία, ώσπου να απορροφηθεί το γάλα.

Συνταγή με βρώμη

Στη συνέχεια προσθέτετε τη μισή μπανάνα και ανακατεύετε μέχρι να απορροφηθεί όλο το γάλα ή να γίνει όσο υγρό σας αρέσει καλύτερα. Βάλτε το σε ένα μπολ, προσθέστε το μέλι και τις υπόλοιπες φέτες μπανάνας και… καλή σας όρεξη!

Η βρώμη για πρωινό είναι μια εξαιρετική επιλογή που θα σας κρατήσει χορτάτους για πολλές ώρες και θα βοηθήσει να αποφύγετε τα ενδιάμεσα σνακ.

Πιθανά μειονεκτήματα από τη βρώμη για πρωινό (και γενικά)

Η βρώμη είναι συνήθως καλά ανεκτή, χωρίς παρενέργειες, ειδικά σε υγιή άτομα.

Ωστόσο, τα άτομα που έχουν ευαισθησία στα δημητριακά μπορεί να παρουσιάσουν δυσμενή συμπτώματα, παρόμοια με εκείνα της δυσανεξίας στη γλουτένη και θα πρέπει να αποκλείσουν τη βρώμη από τη διατροφή τους.

Διαφήμιση

Επίσης, η βρώμη μπορεί εύκολα να μολυνθεί με άλλους κόκκους όπως το σιτάρι, καθιστώντας τη ακατάλληλη για άτομα με κοιλιοκάκη (12) ή αλλεργία στο σιτάρι.

Άτομα αλλεργικά ή δυσανεκτικά σε σίτο ή άλλους σπόρους θα πρέπει να αγοράζουν μόνο βρώμη πιστοποιημένη ως καθαρή ή βιολογική.

Εσείς πόσο συχνά τρώτε βρώμη για πρωινό;

Εσείς γνωρίζατε τα παραπάνω οφέλη για την υγεία και τα κιλά σας; Τρώτε βρώμη για πρωινό και πόσο συχνά;

Αφήστε αν θέλετε, το όπως πάντα σημαντικό σχόλιο σας παρακάτω!

Σας εύχομαι να κάνετε υγιεινές επιλογές στη διατροφή σας και να είστε πάντα καλά! 🙂

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
  • Ο/Η Μαιρη Τζιβιτζη λέει:

    ΚΑΛΗΜΈΡΑ Δήμητρα! Ευχαριστώ πολύ για τις χρήσιμες συμβουλές με βοηθάνε πολύ τα άρθρα σου ΓΙΑΤΊ τα τελευταία 2χρόνια ΆΛΛΑΞΕ πολύ ο οργανισμός μου λόγω εμμηνόπαυσης θυρεοειδή και ζαχαρου! Είμαι στον πέμπτο μήνα προσπάθειας για χάσιμο βάρους (Ο μεταβολισμός μου κοιμαται) πήρα συνολικά 10 κιλα. Η βρώμη στο πρωινο μου με χορταίνει κ βοηθάει σε όλα τα επίπεδα. ( Σε 3 κουταλιές βρώμης Ρίχνω 1 κ.γ.πιτουρο βρώμης, 1 κ.γ.λιναροσπορο σπασμένο, 1κ.γ.σουσαμι, 1κ.σ.σταφιφα Κορινθιακη)

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Καλησπέρα Μαίρη και χαίρομαι που σε βοηθούν τα άρθρα μου!
      Είναι δύσκολη συνήθως η εμμηνόπαυση και ειδικά όταν συνοδεύεται από επιπλέον προβλήματα υγείας. Μην απελπίζεσαι όμως, επειδή πιστεύω πως με λίγη επιμονή και υπομονή θα καταφέρεις να πετύχεις τους στόχους σου.
      Ο μεταβολισμός ανά πάσα στιγμή μπορεί να διορθωθεί, ειδικά όταν κάνεις καλές επιλογές διατροφής, όπως αυτές που ανέφερες.
      Σου εύχομαι ότι καλύτερο και ένα πολύ όμορφο βράδυ! 🙂

  • >