Νερό Πριν Ή Μετά Το Φαγητό; Βοηθά Πριν Τον Ύπνο Την Καρδιά;

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Νερό πριν ή μετά το φαγητό;

Είναι ένα ερώτημα που σκέφτεστε πολύ συχνά, όταν ρίχνετε νερό στο ποτήρι σας!

Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην γνωρίζει πόσο σημαντικό είναι το νερό, για να διατηρήσουμε το σώμα, την επιδερμίδα και τον οργανισμό μας σωστά ενυδατωμένο.

Είναι το πιο υγιεινό ρόφημα, επειδή έχει άφθονα οφέλη για κάθε ιστό και κύτταρο του σώματος μας. Χωρίς μάλιστα να επιβαρύνει σε τίποτα τον οργανισμό μας!

Διαφήμιση

Αυτό όμως που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό, είναι οι ώρες στις οποίες είναι πιο ωφέλιμη η κατανάλωση νερού για τον οργανισμό, την υγεία, αλλά και τη διατήρηση ή τη μείωση του βάρους και του λίπους.

«Το νερό είναι η κινητήρια δύναμη της φύσης»
– Leonardo da Vinci

Και είναι λογικό, αφού όλοι χρειαζόμαστε το νερό για να ζήσουμε και μάλιστα τα 2/3 του σώματος μας αποτελούνται από αυτό.

Πρέπει να πίνουμε νερό πριν ή μετά το φαγητό;

Πολλοί λένε πως δεν πρέπει να πίνουμε νερό πριν το φαγητό. Άλλοι πως δεν πρέπει να πίνουμε κατά τη διάρκεια του και άλλοι μετά από αυτό.

Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα;

Πρόγραμμα για απώλεια βάρους & λίπους

Θα πρέπει καταρχήν να γνωρίζουμε τι συμβαίνει στο στομάχι μας όταν τρώμε.

Η πέψη ξεκινά από το στόμα σας μόλις αρχίσετε να μασάτε το φαγητό σας. Το μάσημα δίνει σήμα στους σιελογόνους αδένες για να αρχίσουν να παράγουν σάλιο. Το σάλιο περιέχει ένζυμα, που θα βοηθήσουν να διαλυθούν οι τροφές στο στόμα.

Φτάνοντας το φαγητό στο στομάχι σας, αναμειγνύεται με όξινο γαστρικό υγρό. Αυτό διαλύει ακόμη περισσότερο τις τροφές και παράγεται ένα παχύ υγρό, γνωστό ως χυμός.

Πως κατανέμεται η τροφή στα όργανα

Στη συνέχεια προχωρά προς το δωδεκαδάκτυλο και το λεπτό έντερο, όπου αναμιγνύεται με πεπτικά ένζυμα από το πάγκρεας και το συκώτι. Τα ένζυμα αυτά προετοιμάζουν κάθε θρεπτικό συστατικό, για να απορροφηθεί από το αίμα και τους ιστούς.

Μόλις τα θρεπτικά συστατικά βρεθούν στην κυκλοφορία του αίματος, ταξιδεύουν σε διαφορετικές περιοχές του σώματος. Η πέψη τελειώνει, όταν αποβάλλονται όσα άχρηστα συστατικά απομένουν.

Ανάλογα με το τι τρώτε, οι τροφές στο στομάχι μπορούν να μείνουν από δύο έως τέσσερις ώρες. (1)

Το νερό όμως ως υγρό, δε μένει στο στομάχι για τόσο μεγάλο διάστημα και χρειάζονται μόνο 10 λεπτά, για να διασπάσει ¼ περίπου του λίτρου.

Αυτό σημαίνει πως φεύγει από το στομάχι πολύ πιο γρήγορα, από ότι οι υπόλοιπες τροφές.

Επηρεάζει το νερό την οξύτητα του στομάχου;

Στο ερώτημα αν επηρεάζει το νερό την οξύτητα του στομάχου, θα πρέπει να σκεφτούμε πως δεν θα μπορούσε να δημιουργεί πρόβλημα, τη στιγμή που πολλές τροφές και ειδικά τα λαχανικά και τα φρούτα, αποτελούνται σε μεγάλο ποσοστό από νερό. (2)

Για παράδειγμα, το καρπούζι, το αγγούρι, η ντομάτα και οι φράουλες περιέχουν περίπου 95% νερό, ενώ τα ροδάκινα, ο ανανάς ή τα πορτοκάλια περιέχουν περίπου 87% νερό.

Τροφές και νερό

Υπάρχει μια μελέτη που ανέλυσε την εκκένωση του στομάχου. Παρατηρήθηκε ότι, αν και τα υγρά περνούν από το πεπτικό σύστημα πιο γρήγορα από τα στερεά, δεν έχουν καμία επίδραση στην ταχύτητα πέψης των στερεών τροφών. (3)

Επειδή λοιπόν δεν υπάρχει καμία άλλη επίσημη μελέτη ή τουλάχιστον δεν βρήκα εγώ, ο καθένας μας θα πρέπει να διαπιστώνει μόνος του, αν το νερό στη διάρκεια του φαγητού τον βοηθά περισσότερο ή λιγότερο στην πέψη.

Όταν όμως έχετε αδύναμα πεπτικά υγρά με προβλήματα οισοφαγικής παλινδρόμησης ή καταναλώνετε πρωτεΐνες ή δύσκολες τροφές που χρειάζονται περισσότερα πεπτικά οξέα, είναι προτιμότερο να αποφεύγετε το επιπλέον νερό, ταυτόχρονα με το φαγητό σας.

Ποιες είναι όμως οι καλύτερες ώρες να πίνουμε νερό πριν ή μετά το φαγητό;

Το ιδανικότερο είναι να πίνετε 1 με 2 ποτήρια νερό ½ ή μία ώρα πριν να ξεκινήσετε οποιοδήποτε γεύμα στην ημέρα σας.

Αυτό θα βοηθήσει στην σημαντική απώλεια βάρους και λίπους.

Το Πανεπιστήμιο του Birmingham διεξήγαγε μια μελέτη για 3 μήνες, σε 80 παχύσαρκα άτομα που τους χώρισαν σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα έπινε νερό ½ ώρα πριν τα γεύματα. Η άλλη ομάδα, δεν έπινε καθόλου νερό πριν το κάθε γεύμα. (4)

Τα άτομα της ομάδας που έπινε νερό πριν από όλα τα γεύματα, είχαν μειώσει το βάρος τους κατά 4,3 κιλά. Μειώθηκαν στη διάρκεια των 12 αυτών εβδομάδων, χωρίς μάλιστα να αλλάξουν τίποτα άλλο στη διατροφή τους.

Τα δύο ποτήρια νερό ½ ώρα πριν από κάθε γεύμα, επιταχύνουν το μεταβολικό ρυθμό μας κατά 30%. Επίσης, προσφέρουν μια επιπλέον σημαντική ώθηση στην ενέργεια μας.

Κάτι επίσης σημαντικό, είναι πως θα αποτρέψουν την κούραση, το άγχος ή ακόμη και την κακή διάθεση που δημιουργεί η αφυδάτωση.

Δεν βρήκα επίσης καμία επίσημη μελέτη από κανένα Πανεπιστήμιο ή Ιατρικό κέντρο, πως δεν θα πρέπει να πίνουμε νερό μετά το φαγητό. Οπότε θα πρέπει να διαπιστώσετε και πάλι μόνοι σας, αν σας βοηθά περισσότερο ή όχι.

Πως θα βοηθήσει το νερό περισσότερο τον οργανισμό σας

Οι κινήσεις όμως, που θα βοηθήσουν ακόμη περισσότερο τον οργανισμό σας σχετικά με το νερό, είναι:

#1 Δύο ποτήρια νερό μετά το πρωινό ξύπνημα

Να πίνετε πάντα 2 ποτήρια νερό μετά το πρωινό ξύπνημα. Σκεφτείτε πως εγώ πίνω 3 ποτήρια καθημερινά και μετά από μία περίπου ώρα, τρώω το πρωινό μου.

Η κίνηση αυτή, θα βοηθήσει στην άμεση ενεργοποίηση των εσωτερικών οργάνων και στην ενυδάτωση της επιδερμίδας σας.

#2 Ένα ποτήρι νερό πριν τον ύπνο

Σύμφωνα με τον Νευροχειρούργο Αθανάσιο Μπούκαλη στο άρθρο του iatropedia.gr, (5) αν πίνετε ένα ποτήρι νερό πριν τον ύπνο σας, θα βοηθήσει τον οργανισμό, το σώμα και ειδικά την καρδιά σας.

Είναι μια από τις πιο υγιεινές συνήθειες που μπορείτε να ξεκινήσετε.

Έστω και αυτή η μικρή ποσότητα νερού, θα διατηρήσει τις λειτουργίες του σώματος σας σε εξαιρετική κατάσταση, για τις επόμενες 6 ή 7 ώρες.

Επιπλέον, θα το τροφοδοτήσει με τα υγρά που έχασε στη διάρκεια της ημέρας. Τα υγρά αυτά δεν θα μπορούσε να τα αναπληρώσει διαφορετικά, στη διάρκεια του νυχτερινού σας ύπνου.

Νερό πριν τον ύπνο

Πλεονεκτήματα του νερού πριν τον ύπνο στη καρδιά

Όταν πίνετε ένα ποτήρι νερό πριν τον ύπνο, θα διευκολύνει επίσης την καρδιά σας στην προσπάθειά της να στείλει οξυγονωμένο αίμα στα όργανα και τους ιστούς του σώματος.

Θα βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και στην αποφυγή πιθανού εγκεφαλικού επεισοδίου ή καρδιακής προσβολής, επειδή το νερό παρέχει οξυγόνο στο αίμα.

Επιπλέον, όταν πίνετε ένα ποτήρι νερό πριν τον ύπνο, σας προφυλάσσει από τις κράμπες των ποδιών. Αυτό συμβαίνει επειδή τα πόδια έχουν άμεση ανάγκη ενυδάτωσης όταν παθαίνουν κράμπες.

Αυτή η τόσο απλή κίνηση σας, θα αποτρέψει επιπλέον την εμφάνιση διαφόρων προβλημάτων υγείας, που ίσως προκύψουν κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Επιπλέον οφέλη του νερού πριν τον ύπνο

Ειδικά όταν πίνετε ζεστό νερό ή σε θερμοκρασία δωματίου πριν τον ύπνο σας, θα βοηθήσει επίσης το σώμα να καθαρίσει από τις τοξίνες της ημέρας. Θα βελτιώσει επίσης τη λειτουργία του πεπτικού σας συστήματος.

Τα επιπλέον οφέλη του, είναι να μειωθούν οι πόνοι που μπορεί να έχετε ή άλλα πιθανά εντερικά προβλήματα.

Διαφήμιση

Ξέρω πως μπορεί να σκέφτεστε πως θα ξυπνάτε το βράδυ για να πάτε στην τουαλέτα. Δεν νομίζω όμως, ότι ένα μόνο ποτήρι νερό θα δημιουργήσει προβλήματα συχνοουρίας.

Αντίθετα, τα πλεονεκτήματα που θα προσθέσετε στον οργανισμό σας είναι πολλά περισσότερα.

Το νερό είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία, το σώμα και την επιδερμίδα σας.

Θα πρέπει λοιπόν να φροντίζετε, για την καθημερινή επάρκεια του στον οργανισμό.

Εσείς πίνετε νερό πριν ή μετά το φαγητό;

Εσείς αλήθεια πίνετε νερό πριν ή μετά το φαγητό; Έχετε δοκιμάσει ως τώρα να πιείτε νερό πριν από τον βραδινό ύπνο σας;

Αφήστε αν θέλετε, το όπως πάντα σημαντικό σχόλιο σας παρακάτω.

Σας εύχομαι να είστε πάντα καλά! 🙂

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
  • Καλημερα Δημητρα! Το αρθρο σου με βρισκει απολυτα συμφωνη μεσα απο τη δικη μου καθημερινοτητα κ τα προβληματα με το στομαχι μου απο παιδι. Καλο ειναι οσοι εχουν προβλημα με την πεψη να πινουν νερο 20 λεπτα μετα το γευμα. Κατα τα αλλα το νερο με βοηθαει οταν πειναω η θελω γλυκο! …κ φυσικα στην απωλεια βαρους.

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Καλημέρα Μαίρη. Το νερό είναι απόλυτα σημαντικό για την ίδια τη ζωή μας και τα άτομα που πίνουν λίγο ή ελάχιστο στην καθημερινότητα τους αντιμετωπίζουν σταδιακά πολλαπλά προβλήματα που οφείλονται αρχικά στην έλλειψη του.
      Ο καθένας μας παρατηρεί πότε αισθάνεται καλύτερα να πίνει νερό, επειδή ο κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός και έχει τις δικές του ανάγκες.
      Τα προβλήματα με το στομάχι σου ίσως δεν ήταν οργανικά, αλλά ψυχολογικά και σίγουρα το νερό βοηθά περισσότερο ακόμη και σε αυτή την περίπτωση. Σου εύχομαι να μηδενίσεις κάθε πρόβλημα υγείας και να περάσεις μια πραγματικά υπέροχη εβδομάδα! 🙂

  • Καλημερα Δημητρα. Εφαρμοζω τη διαλειμματικη διαιτα 16/8 εδω και αρκετα χρονια. Ομως εχω διαβασει -εγω δεν το εφαρμοζω- οτι αυτο το 16ωρο που δεν τρως, δεν πρεπει να πινεις και νερο ιδιαιτερα τις βραδινες ωρες. Γνωριζεις κατι περισσοτερο για αυτο το θεμα?????

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Καλησπέρα Κάτια. Υπάρχουν πολλές παραλλαγές για την εφαρμογή της δίαιτας του 16ωρου, όπως η αποφυγή νερού ή υγρών γενικά, όμως ποτέ δεν το έχω εφαρμόσει ούτε εγώ με αυτό τον τρόπο.
      Δεν το θεωρώ λογικό και πιστεύω πως δεν υπάρχει κανένας λόγος για την αποφυγή του. Άλλωστε το νερό ή το σκέτο τσάι δεν περιέχει καθόλου θερμίδες και δεν δημιουργεί αντίστοιχο πρόβλημα. Ελπίζω να σε βοήθησα λίγο περισσότερο και σου εύχομαι ένα πολύ όμορφο απόγευμα! 🙂

      • Σε ευχαριστω για την απαντηση Δημητρα και συμφωνω απολυτα μαζι σου. Καλη συνεχεια στην υπεροχη δουλεια σου.

  • >