15 Σούπερ Τροφές Για Καλή Υγεία Και Μακροζωία!

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Υπάρχουν ευτυχώς πάρα πολλές σούπερ τροφές για καλή υγεία, που συνήθως τις αποκαλούμε “υπερτροφές”.

Όταν λέμε δηλαδή υπερτροφές, εννοούμε πάντα όσες είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά.

Είναι αυτές που θα συμβάλλουν σε καλή υγεία, γενική ευεξία, αλλά και μακροζωία.

Οι σούπερ τροφές για καλή υγεία δεν βελτιώνουν απλά το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Έχουν επιπλέον, συγκεκριμένες ενώσεις για τη φυσική θεραπεία του σώματος ή του εγκεφάλου.

Διαφήμιση

Οι 15 αυτές σούπερ τροφές που θα σας αναφέρω, μπορούν να μειώσουν μια πιθανή φλεγμονή στο σώμα. Αυτή είναι ουσιαστικά ο υποκινητής κάθε αυτοάνοσης ή γενικά δύσκολης ασθένειας.

Μπορούν ταυτόχρονα να εξοντώσουν τα επιβλαβή βακτήρια, που εισβάλλουν στον οργανισμό μας.

Τα άτομα που καταναλώνουν τακτικά τις 15 αυτές σούπερ τροφές έχουν καλή υγεία και μακροζωία, ενώ είναι σίγουρα πιο λεπτά και χωρίς λίπος. Το οποίο μάλιστα, είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για τα εσωτερικά μας όργανα.

Είναι σίγουρο πως η ευτυχία και η μακροζωία μας εξαρτώνται από την καλή υγεία!

Τα υπέροχα νέα είναι, ότι αν προσθέσετε αυτές τις σούπερ τροφές ως μέρος της εβδομαδιαίας σας ρουτίνας, θα διαπιστώσετε πως μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε τους στόχους σας, ώστε να ζήσετε μια πιο παραγωγική, μακρύτερη και πιο υγιεινή ζωή.

Οι 15 σούπερ τροφές για καλή υγεία και μακροζωία

Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι οι 15 αυτές σούπερ τροφές που είναι ιδανικές για καλή υγεία και μακροζωία.

Έτσι ώστε να βελτιώσετε ή να αναστρέψετε τα προβλήματα υγείας που ίσως αντιμετωπίζετε ή να τα αποφύγετε μελλοντικά.

#1 Βατόμουρα

Έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και βοηθούν στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Συμβάλλουν στη σύνθεση του κολλαγόνου και των ορμονών, αλλά και στην απορρόφηση του σιδήρου στον οργανισμό μας. Παίζουν ρόλο στην παρεμπόδιση των καρδιακών παθήσεων, της οστεοπόρωσης και διαφόρων μορφών καρκίνου. (1)

Τα βατόμουρα περιέχουν επίσης την απαραίτητη βιταμίνη Β9, που βοηθά στο σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Η βιταμίνη αυτή είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση της αναιμίας και τη σύνθεση του DNA, ενώ μειώνει τις πιθανότητες για αρτηριοσκλήρυνση. Επιπλέον, προστατεύει την καρδιά και συμβάλλει στην καλή υγεία της επιδερμίδας μας.

#2 Κουρκουμάς

Περιέχει τη σημαντική κουρκουμίνη που έχει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, βελτιώνει την γενική υγεία του εγκεφάλου και βοηθά στην αργή ανάπτυξη του καρκίνου. (2)

Ο κουρκουμάς είναι από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά και πανίσχυρο αντιφλεγμονώδες.

Πολεμά τις ελεύθερες ρίζες οι οποίες προκαλούν διάφορους τύπους καρκίνων, όπως του προστάτη, του δέρματος, και του εντέρου.

#3 Σπανάκι

Είναι μία από τις καλύτερες πηγές σιδήρου, το οποίο βοηθά στην παροχή οξυγόνου στα κύτταρα και στη διατήρηση της ενέργειας μας.

Περιέχει ριβοφλαβίνη και φυλλικό οξύ, τα οποία λειτουργούν ουσιαστικά σαν συναγερμός στο σώμα. Προειδοποιούν δηλαδή το ανοσοποιητικό μας σύστημα για ιούς και μικρόβια που προσπαθούν να εισβάλουν. (3)

Το σπανάκι είναι επίσης σημαντικό για την άμεση καταπολέμηση και απομάκρυνση των λοιμώξεων.

#4 Όσπρια

Τα φασόλια, τα ρεβίθια, ο αρακάς, η φάβα και οι φακές είναι μια πολύ χορταστική τροφή και συνιστάται ιδιαίτερα για δίαιτες αδυνατίσματος.

Είναι εξαιρετικές πηγές μαγνησίου που παίζει βασικό ρόλο στην παραγωγή ενέργειας στον οργανισμό μας.

Έχουν σημαντική περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, που βοηθούν στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας και στη ρύθμιση του σακχάρου και της χοληστερίνης στο αίμα. (4)

Ταυτόχρονα, συμβάλλουν στην γενικότερη υγεία του εντέρου και στη ρύθμιση του κεντρικού νευρικού συστήματος, ενώ προλαμβάνουν τις περιόδους άγχους, ανησυχίας ή κατάθλιψης.

#5 Ντομάτες

Περιέχουν το υπερπολύτιμο αντιοξειδωτικό λυκοπένιο.

Σύμφωνα με έρευνες το λυκοπένιο μειώνει τη φλεγμονή στους πνεύμονες, αλλά και τα κύτταρα που εκκρίνουν βλέννα. (5)

Επιπλέον, η κατανάλωση μαγειρεμένης ντομάτας μπορεί να βοηθήσει όσους υποφέρουν από αλλεργίες, ώστε να αναπνεύσουν ευκολότερα. (6)

#6 Καρύδια

Είναι μια από τις καλύτερες πηγές σεροτονίνης, της ορμόνης δηλαδή που προκαλεί αισθήματα ευχαρίστησης και χαλάρωσης και θεωρείται η ορμόνη της ευτυχίας. (7)

Τα καρύδια παρέχουν επίσης σημαντικά οφέλη στην υγεία του εγκεφάλου, (8) αλλά και αντικαρκινικά οφέλη για την προστασία της καρδιάς.

#7 Μήλα

Η κουερσετίνη είναι ένα φλαβονοειδές που βρίσκεται σε πολλά λαχανικά, φύλλα, σπόρους και φρούτα, όπως είναι και τα μήλα.

Δρα ως φυσικό αντιισταμινικό, μπλοκάροντας ουσίες που προκαλούν συμπτώματα αλλεργίας.

Τα μήλα συμβάλλουν κατά της παχυσαρκίας και βοηθούν στη δημιουργία καλών βακτηρίων του εντέρου. Αυτά βοηθούν αντίστοιχα στην πρόληψη μεταβολικών διαταραχών που σχετίζονται με την παχυσαρκία. (9)

Τα μήλα βοηθούν επίσης στην αντιμετώπιση της χρόνιας φλεγμονής, που μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα διαβήτη.

#8 Καρύδα

Έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε υγιή λιπαρά που μειώνουν ή αναστέλλουν τον εκφυλισμό των κυττάρων του εγκεφάλου και όχι μόνο!

Διατηρεί τον εγκέφαλο μας υγιή και μειώνει επιπλέον το ρίσκο για νευροεκφυλιστικές ασθένειες, όπως είναι το Αλτσχάιμερ και η νόσος Πάρκινσον. (10)

#9 Πιπέρι καγιέν

Βοηθά σε σημαντική απώλεια βάρους με φυσικό τρόπο, μειώνει την όρεξη μας και αυξάνει τις καύσεις θερμίδων κατά την πέψη.

Ταυτόχρονα ενισχύει το μεταβολισμό, τονώνει τη λειτουργία της καρδιάς και αποτοξινώνεται φυσικά και υγιεινά τον οργανισμό μας. (11)

#10 Μαϊντανός

Είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ που είναι απαραίτητη για την υγιή πήξη του αίματος και τη μείωση των φλεγμονών.

Φροντίζει για τη σωστή διατήρηση της αντοχής των οστών, ενώ αποτρέπει την οστεοπόρωση. (12)

Ο μαϊντανός μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση περισσότερο από 40% και βοηθά στην καλύτερη πέψη των τροφών, επειδή αυξάνει την κινητικότητα του εντέρου.

#11 Ρόδια

Είναι ιδιαίτερα σημαντικά και θεωρούνται δίκαια σούπερ τροφές για καλή υγεία και μακροζωία.

Προστατεύουν τα κύτταρα και τους ιστούς μας από τη γήρανση. Επιπλέον, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη που βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών. (13)

Τα ρόδια βοηθούν στην καλή κυκλοφορία του αίματος, προστατεύουν το DNA και από τις αλλεργίες.

Καταπολεμούν τα αρνητικά βακτήρια που είναι υπεύθυνα για την αντίσταση των ιών και των μικροβίων, ενώ ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα, ειδικά σε περιόδους έξαρσης των ιώσεων. (14)

#12 Σαρδέλες

Αν προσθέσετε σαρδέλες στη διατροφή σας, δεν θα μειώσετε απλά το ρίσκο για καρδιακές παθήσεις, αλλά θα βοηθήσουν άμεσα σε καλύτερη υγεία και ζωή.

Είναι πλούσια πηγή ωφέλιμων λιπαρών οξέων Ω3, σημαντική πηγή ασβεστίου για γερά κόκαλα και δόντια. Περιέχουν σίδηρο που είναι απαραίτητος, ειδικά για όσους δεν τρώνε κόκκινο κρέας, όπως εγώ. (15)

Το σελήνιο που επίσης περιέχουν, μπορεί να μας προστατεύσει από τις ελεύθερες ρίζες και το οξειδωτικό στρες.

#13 Γλυκοπατάτες

Είναι μια σημαντική πηγή αντιοξειδωτικών και προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες που μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή και να βλάψουν το DNA. (16)

Αυτές έχουν ήδη συνδεθεί με χρόνιες ασθένειες όπως είναι ο καρκίνος και οι καρδιακές παθήσεις, αλλά και με την γήρανση.

Οι υψηλές ποσότητες μαγνησίου που περιέχουν, προκαλούν την έκκριση ενός ανασταλτικού νευροδιαβιβαστή (GABA) στον εγκέφαλο. Ο συγκεκριμένος βρίσκεται σε όλο το κεντρικό νευρικό σύστημα και έχει σημαντική επίδραση στο άγχος, την κατάθλιψη, τον πόνο, αλλά και σε ασθένειες που προκαλούνται από το άγχος. (17)

#14 Ακτινίδια

Μπορεί τα πορτοκάλια να φημίζονται για τις υψηλές ποσότητες σε βιταμίνη C, αλλά το ακτινίδιο περιέχει τη διπλάσια ποσότητα στη βιταμίνη αυτή.

Η βιταμίνη C αποτελεί ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, που βοηθά στην καταπολέμηση των ελευθέρων ριζών. (18)

Τα ακτινίδια συμβάλλουν σημαντικά στην παραγωγή κολλαγόνου και στην καλή διατήρηση της υγείας του δέρματος. Είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α και Ε, που είναι απαραίτητες για λαμπερή και υγιή επιδερμίδα.

Τα ακτινίδια προστατεύουν επιπλέον τα κύτταρα μας από τις φθορές και επιβραδύνουν τη διαδικασία γήρανσης. (19)

#15 Μπρόκολο

Θεωρείται ένα λαχανικό «ασπίδα» για την υγεία μας, ενώ αποτελεί ένα από τα πιο εκτενώς μελετημένα λαχανικά για την ισχυρότατη αντιοξειδωτική και αντικαρκινική τους δράση. (20)

Έχει συνδεθεί με μειωμένα επεισόδια καρκίνου του πνεύμονα, του μαστού, του τραχήλου της μήτρας, του δέρματος και του στομάχου.

Το μπρόκολο εμποδίζει την αναπαραγωγή των καρκινικών κυττάρων και μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή. Βοηθά το σώμα να καταστρέψει τα καρκινικά κύτταρα που δημιουργούνται σε αυτό.

Η κατανάλωση του έχει συνδεθεί με την καλή λειτουργία της καρδιάς, τη μείωση του οξειδωτικού στρες και τον καλύτερο έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. (21)

Τελευταίες πινελιές για τις σούπερ τροφές για καλή υγεία

Από την εποχή του Ιπποκράτη ήταν γνωστό, πως υπάρχουν πάρα πολλές τροφές που έχουν ιδιότητες που βοηθούν στην πρόληψη και τη θεραπεία διαφόρων ασθενειών, αλλά και σε καλύτερη γενικά υγεία.

Διαφήμιση

Οι τροφές αυτές περιμένουν απλά, να τις προσθέσετε στη διατροφή σας.

Αυτές οι 15 όμως σούπερ τροφές είναι απόλυτα σημαντικές και απαραίτητες για καλή υγεία και μακροζωία.

Προσφέρουν άπειρες βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό μας και σίγουρα, δεν θα πρέπει να λείπουν από την κουζίνα σας.

Εσείς πόσο συχνά τρώτε τις παραπάνω σούπερ τροφές για καλή υγεία;

Εσείς πόσο συχνά τρώτε τις παραπάνω σούπερ τροφές για καλή υγεία και ποιες σας αρέσουν περισσότερο;

Αφήστε αν θέλετε το όπως πάντα σημαντικό σχόλιο σας παρακάτω!

Σας εύχομαι να είστε πάντα καλά! 🙂

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
>