Τι Θα Συμβεί Στο Σώμα Σας Αν Τρώτε 1 Ντομάτα Τη Μέρα! (Χρυσό Μήλο)

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Η ντομάτα ήταν πάντα το αγαπημένο μου καλοκαιρινό λαχανικό για σαλάτα και όχι μόνο!

Από βοτανικής άποψης η ντομάτα είναι φρούτο!

Έπειτα όμως από μια δικαστική απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου των Ηνωμένων Πολιτειών το 1893, η ντομάτα καταχωρήθηκε παγκοσμίως ως λαχανικό. (1)

Καλλιεργήθηκε αρχικά στη Νότια και Κεντρική Αμερική και συστηματικά στο Περού. Έφτασε στην Ευρώπη τον 16ο αιώνα και στην Ελλάδα ήρθε το 1818, όπως και η πατάτα.

Οι Ιταλοί της έδωσαν το όνομα “χρυσό μήλο” (Pomo d’oro), για το κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα που έχει όταν ωριμάζει.

Διαφήμιση

Έχει απίστευτα οφέλη και θρεπτικά συστατικά για τον οργανισμό και την επιδερμίδα μας και δεν θεωρείται άδικα υπερτροφή.

Είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία που βοηθούν στην ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, στην δυσκοιλιότητα και στη ρύθμιση της χοληστερόλης. (2)

Στο σημερινό άρθρο λοιπόν, θα ανακαλύψετε τι θα συμβεί στο σώμα σας:

  • αν τρώτε 1 ντομάτα τη μέρα
  • πόσες θερμίδες και θρεπτικά συστατικά περιέχει
  • πως βοηθά στο αδυνάτισμα, την καρδιά, το μυαλό, την όραση και τα οστά
  • πως βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου και,
  • τι θα πρέπει να προσέξετε 

Τι θα συμβεί αν τρώτε ντομάτα

Ας δούμε λοιπόν τι θα συμβεί στο σώμα σας αν τρώτε μια ντομάτα την ημέρα και ποια είναι τα οφέλη της.

#1 Περιέχει πλήθος βιταμινών και θρεπτικών ουσιών

Μία μέτρια ντομάτα περιέχει μόνο 22 θερμίδες, 5 γραμμάρια περίπου υδατανθράκων, 1,5 γραμμάρια φυτικές ίνες, 1 γραμμάριο πρωτεϊνών και μηδέν λιπαρά.

Οι περισσότερες φυτικές ίνες της ντομάτας είναι αδιάλυτες, που σημαίνει πως είναι ιδιαίτερα ευεργετικές για το πεπτικό μας σύστημα.

Μια μέτρια ντομάτα καλύπτει το 28% των ημερήσιων αναγκών μας σε βιταμίνη C, η οποία έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση..

Η ντομάτα περιέχει επίσης φολικό οξύ, ή αλλιώς βιταμίνη Β9 που είναι μια υπερπολύτιμη βιταμίνη του συμπλέγματος Β. Η Β9 είναι απόλυτα απαραίτητη για την κυτταρική λειτουργία και την ανάπτυξη των ιστών μας. (3)

Η ντομάτα μας εφοδιάζει επιπλέον με κάλιο, ένα σημαντικό μέταλλο για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και την καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού μας συστήματος.

#2 Περιέχει πλήθος αντιοξειδωτικών

Έχουμε ακούσει όλοι μας πολλές φορές για την σημασία των αντιοξειδωτικών στον οργανισμό μας.

Όμως για ποιο λόγο πραγματικά, είναι τόσο απαραίτητα και σημαντικά στη διατροφή μας;

Πρώτα από όλα, τα αντιοξειδωτικά μειώνουν τη χοληστερόλη και δυναμώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει πιο έγκαιρα και αποτελεσματικά στους ιούς και τα μικρόβια. (4)

Επιπλέον, τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν τις αρτηρίες μας από τη σκλήρυνση και βοηθούν στη γενικότερη υγεία της καρδιάς μας.

Το πιο ισχυρό αντιοξειδωτικό της ντομάτας είναι το λυκοπένιο, που βρίσκεται επίσης στις φράουλες και τα καρπούζια, αλλά και όσα φρούτα και λαχανικά έχουν κόκκινο χρώμα. (5)

#3 Η ντομάτα βοηθά να χάσουμε βάρος

Ακόμη και αν δεν μας ενδιαφέρει να μειώσουμε το νούμερο της ζυγαριάς, όταν επιλέγουμε ντομάτες βελτιώνουμε και κάνουμε αυτόματα πιο υγιεινή τη διατροφή μας.

Τρώγοντας έστω μια ντομάτα την ημέρα είτε σε σαλάτα, είτε στο φαγητό ή απλά μόνη της, μπορούμε να κρατήσουμε σε σταθερά επίπεδα το βάρος και ειδικά το λίπος μας.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το λυκοπένιο μπορεί να αυξήσει φυσικά το μεταβολισμό μας. (6)

Ο Πλήρης Οδηγός Για Δίαιτα 2:5 Ημερών!

Επιπλέον, η υψηλή περιεκτικότητα της ντομάτας σε φυτικές ίνες, προκαλεί αίσθημα πληρότητας.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι ίνες χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να αφομοιωθούν στον οργανισμό μας, άρα έχουμε μειωμένη αίσθηση πείνας.

#4 Λιγότερες ημέρες ασθένειας

Όλοι γνωρίζουμε για τη σημασία της βιταμίνης C στον οργανισμό μας.

Ειδικά στην προστασία μας από ιούς, βακτήρια και μικρόβια και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. (7)

Όταν λοιπόν έχουμε επάρκεια βιταμίνης C στον οργανισμό μας, παρατηρούμε πως είμαστε περισσότερο προστατευμένοι στις ιώσεις και αρρωσταίνουμε λιγότερο.

Η ντομάτα λοιπόν, περιέχει εξαιρετικές ποσότητες βιταμίνης C και ενισχύει σημαντικά το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Έτσι ώστε να μπορεί να αμυνθεί άμεσα ενάντια στους ιούς και τα μικρόβια, που εισβάλλουν στον οργανισμό μας.

#5 Η ντομάτα βελτιώνει την όραση

Όταν μειώνεται η βιταμίνη Α στον οργανισμό μας δημιουργούνται ταυτόχρονα προβλήματα στην όραση μας. (8)

Γίνεται δύσκολο λοιπόν πλέον να εντοπίσουν τα μάτια μας το φως και να στείλουν τις λεπτομέρειες στον εγκέφαλο μας.

Βιταμίνη Α και υγεία ματιών

Η ντομάτα όμως περιέχει υψηλές ποσότητες βιταμίνης Α, αλλά και τα επίσης σημαντικά καροτενοειδή.

Αυτά είναι απαραίτητα για την υγεία του αμφιβληστροειδή και των φακών στα μάτια μας, φιλτράρουν το φως και απομακρύνουν τις υπεριώδεις ακτίνες που μπορούν να βλάψουν τους οπτικούς ιστούς. (9)

Σύμφωνα με έρευνα, τα καροτενοειδή και τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά της ντομάτας προστατεύουν από διάφορες παθήσεις των ματιών, συμπεριλαμβάνοντας τον καταρράκτη και τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας. (10)

#6 Προστατεύει τη καρδιά και τις αρτηρίες

Οι καρδιακές παθήσεις, συμπεριλαμβάνοντας τις καρδιακές προσβολές και τα εγκεφαλικά επεισόδια, είναι η πιο κοινή αιτία θανάτου στον κόσμο.

Μια μελέτη σε μεσήλικες άνδρες συνέδεσε τα χαμηλά επίπεδα λυκοπένιου και βήτα-καροτίνης στο αίμα, με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών προσβολών (11) και εγκεφαλικών επεισοδίων. (12)

Επιπλέον, κλινικές δοκιμές έδειξαν ότι η συμπλήρωση με λυκοπένιο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της LDL (κακής) χοληστερόλης. (13)

Άλλες κλινικές μελέτες με διάφορα προϊόντα ντομάτας δείχνουν, πως προσφέρει σημαντικά οφέλη κατά της φλεγμονών και στους δείκτες οξειδωτικού στρες. (14) Παρέχει επίσης προστατευτική επίδραση στο εσωτερικό στρώμα των αιμοφόρων αγγείων και μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο πήξης του αίματος. (15)

#7 Βοηθά στην καλή υγεία της επιδερμίδας και προστατεύει από τα εγκαύματα

Οι ντομάτες θεωρούνται ιδιαίτερα ευεργετικές για την υγεία του δέρματος και δεν είναι τυχαίο, πως η καλύτερη εποχή τους είναι το καλοκαίρι.

Τα τρόφιμα γενικά με βάση την ντομάτα που είναι πλούσια σε λυκοπένιο και άλλες φυτικές ενώσεις, (16) μπορούν να προστατεύσουν από το ηλιακό έγκαυμα.

Σύμφωνα με μια μελέτη, τα άτομα που κατανάλωναν 40 έστω γραμμάρια ντομάτας με ελαιόλαδο κάθε μέρα για 10 εβδομάδες, παρουσίασαν 40% λιγότερα ηλιακά εγκαύματα. (17)

Ο συνδυασμός αυτός προστατεύει από τις βλάβες που προκαλεί η ηλιακή ακτινοβολία. (18)

Ενισχύεται ταυτόχρονα η παραγωγή προ-κολλαγόνου, το οποίο είναι υπεύθυνο για τη δομή, την ελαστικότητα και τη νεανική όψη της επιδερμίδας μας.

#8 Κρατά υγιή τα οστά μας

Τα αντιοξειδωτικά και το ασβέστιο που περιέχει η ντομάτα, βοηθούν στην ενδυνάμωση και την καλύτερη υγεία των οστών μας. (19)

Επίσης, τα υψηλά επίπεδα λυκοπένιου προλαμβάνουν την οστεοπόρωση, μια επικίνδυνη ασθένεια που κάνει τα οστά πορώδη και εύθραυστα. (20)

#9 Βοηθά στην υγεία του εγκεφάλου και της μνήμης

Οι ντομάτες περιέχουν θρεπτικά στοιχεία που ενισχύουν την υγεία του εγκεφάλου. (21)

Όπως είναι το λυκοπένιο, που έχει συνδεθεί επίσης με την πρόληψη της απώλειας μνήμης, σε παθήσεις όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ.

Αν έχετε λοιπόν συχνά προβλήματα συγκέντρωσης και μνήμης, η ντομάτα μπορεί να βοηθήσει σημαντικά. Μπορεί παράλληλα να καθυστερήσει ή να αποτρέψει τα προβλήματα άνοιας και άλλες εκφυλιστικές ασθένειες, που συνοδεύουν συχνά τη γήρανση. (22)

#10 Βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου

Ο καρκίνος είναι η ανεξέλεγκτη ανάπτυξη μη φυσιολογικών κυττάρων που εξαπλώνονται πέρα από τα όρια τους, εισβάλλοντας συχνά σε άλλα μέρη του σώματος.

Μελέτες έδειξαν πως η κατανάλωση ντομάτας και των προϊόντων της οδήγησαν σε λιγότερες περιπτώσεις καρκίνου του προστάτη, των πνευμόνων και του στομάχου. (23)

Μια άλλη έρευνα σε γυναίκες, δείχνει ότι οι υψηλές συγκεντρώσεις καροτενοειδών που βρίσκονται σε μεγάλες ποσότητες στις ντομάτες, μπορούν να προστατεύσουν από τον καρκίνο του μαστού. (24)

Τι θα πρέπει να προσέξετε με τη ντομάτα

Θα πρέπει να προσέξετε αν τρώτε πολλές ντομάτες, επειδή μπορούν να προκαλέσουν συσσώρευση πέτρας στα νεφρά. (25)

Μπορεί επίσης να υπερφορτώσουν το σώμα σας με ασβέστιο.

Επειδή μάλιστα είναι πλούσιες σε διαφορετικά είδη οξέων, οι υπερβολικές ποσότητες μπορούν να κάνουν το στομάχι σας πολύ όξινο. (26)

Διαφήμιση

Η ντομάτα έχει άπειρα θρεπτικά στοιχεία και εξαιρετικές ιδιότητες για την υγεία και την επιδερμίδα μας. Παρόλα αυτά, είναι προτιμότερο να ρωτήσετε πρώτα το γιατρό σας πριν ξεκινήσετε να τρώτε μια ντομάτα την ημέρα.

Η ντομάτα είναι ένας ακόμη διατροφικός θησαυρός της κουζίνας μας!

Θεωρείται και είναι μια σημαντική τροφή, που δεν θα πρέπει να λείπει από τις καλοκαιρινές σαλάτες, τις σάλτσες και γενικά τις συνταγές σας. 

Εσείς πόσο συχνά τρώτε ντομάτα;

Εσείς πόσο συχνά τρώτε ντομάτα και πως σας αρέσει περισσότερο, σε σαλάτα, σε σάλτσες ή διαφορετικά;

Αφήστε αν θέλετε το όπως πάντα σημαντικό σχόλιο σας παρακάτω!

Σας εύχομαι να είστε πάντα καλά!

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
  • Λατρεύω τη ντομάτα και η “χωριάτικη” είναι η αγαπημένη μου σαλάτα. Ευχαριστώ για όλα τα υπέροχα και τόσο ενημερωτικά άρθρα σας.

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και εγώ. Χαίρομαι που βρίσκετε χρήσιμα τα άρθρα μου, επειδή αυτός είναι ο στόχος τους.
      Καλή συνέχεια! 🙂

  • Εξαιρετικά ενδιαφέρον το άρθρο σας για την ντομάτα.
    Τρώω καθημερινά το καλοκαίρι και προσπαθώ να αγοράζω από μικρότερους παραγωγούς και να αποφεύγω αυτές του “γενικού” εμπορίου.
    Να είστε πάντα καλά για τις σημαντικές πληροφορίες που μας προσφέρετε.

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Η αγορά φρούτων και λαχανικών από μικρότερους παραγωγούς, είναι πιστεύω η καλύτερη λύση στην εποχή μας.
      Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σας λόγια και εύχομαι να είστε και εσείς πάντα καλά! 🙂

  • >