Τι Θα Συμβεί Στο Σώμα Σας Αν Τρώτε Καρπούζι (Το Φυσικό Βιάγκρα)!

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Καρπούζι σημαίνει καλοκαίρι και όχι άδικα!

Είναι δροσιστικό και γλυκό και βοηθά να αντεπεξέλθουμε στις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού.

Παράλληλα, βοηθά σε πολλά προβλήματα υγείας, στο αδυνάτισμα, αλλά και σαν φυσικό Βιάγκρα για τη λίμπιντο.

Το καρπούζι είναι ένα αγαπημένο μας καλοκαιρινό φρούτο και μια απόλυτα θρεπτική τροφή!

Αποτελείται από 91% νερό και περίπου 6% ζάχαρη, ενώ έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα και σημαντικά αντιοξειδωτικά στοιχεία.

Διαφήμιση

Έχει εμφανιστεί σε ιερογλυφικά της Αρχαίας Αιγύπτου και ο Γαληνός το αναφέρει ως «μηλοπέπων», ενώ ο Διοσκουρίδης ως «σίκυος ο ήμερος». Δυστυχώς δεν επικράτησε η ελληνική ονομασία για το καρπούζι, αλλά η τούρκικη λέξη «karpuz».

Στην Κύπρο μάλιστα, χρησιμοποιούν την αραβική ονομασία «παττίχα».

Το καρπούζι φυτεύεται την Άνοιξη, χρειάζεται ζέστη, ήλιο, ξηρή ατμόσφαιρα και υγρό χώμα. Η εποχή του ξεκινά τον Ιούνιο και διαρκεί σχεδόν μέχρι τον Οκτώβριο.

Ο καλύτερος όμως μήνας του θεωρείται ο Ιούλιος, επειδή τότε είναι πολύ γλυκό, παρά το ότι η Παγκόσμια Ημέρα Καρπουζιού είναι στις 3 Αυγούστου! (1)

Τι θα ανακαλύψετε για το καρπούζι

Στο σημερινό άρθρο λοιπόν, θα ανακαλύψετε γιατί το καρπούζι είναι ένα πολύ σημαντικό φρούτο για την υγεία μας και πως μπορεί να βοηθήσει σε πολλαπλά προβλήματα.

Όπως είναι το άσθμα, η υψηλή πίεση, οι καρδιακές παθήσεις, οι διαταραχές των νεφρών και ο καρκίνος. Θα γνωρίσετε με ποιους τρόπους μπορείτε να το απολαύσετε και σε ποια θερμοκρασία διατηρεί τα θρεπτικά του συστατικά.

Επιπλέον, θα ανακαλύψετε πόσες θερμίδες και βιταμίνες περιέχει, πως βοηθά στην απώλεια βάρους και λίπους, στην ξηρή επιδερμίδα και την ανάπτυξη των ιστών του σώματος όπως είναι τα μαλλιά, αλλά και πως σύμφωνα με πολλαπλές μελέτες, θεωρείται ως ένα απόλυτα φυσικό Βιάγκρα!

Καρπούζι – Τα πολλαπλά οφέλη του

Ας δούμε αναλυτικά ποια είναι τα θρεπτικά συστατικά και τα οφέλη που μας προσφέρει το καρπούζι.

#1 Περιέχει πλήθος βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών

Η μία κούπα, δηλαδή τα 150 περίπου γραμμάρια από το αγαπημένο μας καρπούζι, περιέχει μόνο 46 θερμίδες.

Περιέχει πλήθος βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών που προστατεύουν σημαντικά την υγεία μας. (2)

Η μία κούπα με καρπούζι περιέχει το 21% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας (ΣΗΠ) βιταμίνης C και το 18% σε βιταμίνη Α. Επίσης περιέχει 5% σε κάλιο, (3) 4% σε μαγνήσιο, αλλά και βιταμίνες Β1, Β5, Β6.

Περιέχει επιπλέον φυτικές ίνες, φώσφορο, σίδηρο, ψευδάργυρο, χαλκό, φυλλικό οξύ, μαγγάνιο, σελήνιο, λυκοπένιο, αργινίνη, καροτενοειδή και κιτρουλίνη.

#2 Βοηθά στις διαταραχές των νεφρών

Χάρη στις υψηλές ποσότητες καλίου που περιέχει το καρπούζι, είναι μια εξαιρετική τροφή για τις διαταραχές των νεφρών. (4)

Βοηθά στη γρήγορη αποτοξίνωση του σώματος και στην απομάκρυνση των επικίνδυνων τοξινών από τον οργανισμό μας.

Το καρπούζι συμβάλλει στη σωστή νεφρική λειτουργία, βοηθώντας στην πρόληψη και τη θεραπεία της ουρικής αρθρίτιδας. Βοηθά στη μείωση ή την απομάκρυνση του υψηλού ουρικού οξέος, με αποτέλεσμα την αντίστοιχη μείωση μιας πιθανής διαταραχής ή βλάβης των νεφρών. (5)

#3 Βοηθά στην καλή λειτουργία της καρδιάς

Οι καρδιακές παθήσεις είναι η νούμερο ένα αιτία θανάτου παγκοσμίως! (6)

Αυτό συμβαίνει λόγω του σημερινού τρόπου ζωής, της διατροφής, του άγχους και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Πολλά θρεπτικά συστατικά που περιέχει το καρπούζι, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου. Τα συστατικά αυτά μειώνουν την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης, προσφέροντας συγκεκριμένα οφέλη για την υγεία της καρδιάς. (7)

Μελέτες δείχνουν ότι το λυκοπένιο που περιέχει το καρπούζι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης και της αρτηριακής πίεσης. Βοηθά επίσης στην πρόληψη της οξειδωτικής βλάβης στη χοληστερόλη, ενώ βελτιώνει την λειτουργία των αρτηριών. (8)

Το καρπούζι περιέχει επίσης κιτρουλίνη, ένα αμινοξύ που μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα νιτρικού οξειδίου στο σώμα. Αυτή βοηθά τα αιμοφόρα αγγεία να επεκταθούν, μειώνοντας ταυτόχρονα την αρτηριακή πίεση. (9)

#4 Προλαμβάνει και βοηθά στη μείωση του άσθματος

Πολλοί ειδικοί πιστεύουν πως οι ελεύθερες ρίζες συμβάλλουν στην ανάπτυξη του άσθματος.

Ορισμένα όμως αντιοξειδωτικά που βοηθούν τους πνεύμονες, συμπεριλαμβάνοντας τη βιταμίνη C, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης άσθματος. (10)

Το πλήθος αντιοξειδωτικών και μετάλλων που περιέχει το καρπούζι, αλλά και η βιταμίνη C, δείχνουν πως μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη και τη μείωση των συμπτωμάτων του άσθματος.

#5 Βοηθά στην απώλεια βάρους και λίπους

Το αγαπημένο μας καρπούζι περιέχει επίσης ένα αμινοξύ την κιτρουλίνη, η οποία μετατρέπεται από ένζυμα του οργανισμού σε αργινίνη. (11)

Η μετατροπή αυτή, η διουρητική του δράση και η σημαντική αποτοξίνωση που γίνεται με το καρπούζι, βοηθούν στη μείωση της συσσώρευσης του λίπους στα κύτταρα του σώματος μας, μειώνοντας παράλληλα το βάρος μας.

#6 Βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου

Το Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου (NCI) των ΗΠΑ σημειώνει πως οι ελεύθερες ρίζες, μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη ορισμένων τύπων καρκίνου. (12)

Το οξειδωτικό στρες που προκαλούν, μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε βλάβη των κυττάρων DNA.

Οι ερευνητές ξεκίνησαν να μελετούν τα αποτελέσματα του λυκοπένιου στην υγεία και την πρόληψη ή την αντιμετώπιση ασθενειών. Διαπίστωσαν πως τα σημαντικά επίπεδα του λυκοπένιου που βρίσκονται σε αφθονία στο καρπούζι, βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου με την καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών. (13)

Επιπλέον, μειώνουν το ρίσκο για εμφάνιση καρκίνου, ειδικά του στήθους, του εντέρου, των πνευμόνων και του προστάτη. (14)

#7 Έχει αντίστοιχη δράση με το γνωστό «Βιάγκρα»

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η αργινίνη έχει επιπλέον τη δυνατότητα να διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία. Ενισχύει ταυτόχρονα το νιτρικό οξύ που τα ηρεμεί, αυξάνοντας τη λίμπιντο. (15)

Οι ερευνητές τονίζουν πως το καρπούζι δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη θεραπεία με Βιάγκρα. Παρόλα αυτά, διαπιστώνουν την ίδια επίδραση στην φυσική αντιμετώπιση της στυτικής διαταραχής.

Αυξάνει τη λίμπιντο

Σημειώνουν μάλιστα την εξαιρετική βελτίωση της επίδρασης του οξειδίου του αζώτου, που βοηθά σημαντικά στη στύση. (16)

#8 Βοηθά στην ανάπτυξη των ιστών του σώματος

Κάτι εξαιρετικά σημαντικό, είναι πως το καρπούζι περιέχει την θρεπτική ουσία βιταμίνη Α.

Αυτή απαιτείται για την παραγωγή του σμήγματος, το οποίο είναι ένα φυσικό έλαιο για την επιδερμίδα μας. Το σμήγμα διατηρεί τα μαλλιά και το δέρμα μας ενυδατωμένα, ενώ αποτρέπει την ξηρή επιδερμίδα. (17)

Η βιταμίνη Α που περιέχει το καρπούζι είναι αναγκαία για την ανάπτυξη όλων των ιστών του σώματος.

Η επαρκής πρόσληψη της βιταμίνης C, είναι επίσης απαραίτητη για την κατασκευή και τη συντήρηση του κολλαγόνου στο σώμα μας. Μειώνοντας ή καθυστερώντας με αυτή τη δράση τους, τα σημάδια γήρανσης. (18)

#9 Βοηθά στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης

Δημοσιεύθηκε μια μελέτη του 2012, σε εθελοντές μεσήλικες με παχυσαρκία και πρώιμη υπέρταση. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το εκχύλισμα καρπουζιού, μείωσε δραστικά την αρτηριακή πίεση στους αστραγάλους τους. (19)

Το λυκοπένιο, που όπως ανέφερα είναι ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό στο καρπούζι μπορεί επίσης να βοηθήσει, μειώνοντας τη φλεγμονή και ενισχύοντας την «καλή» χοληστερόλη (HDL).

Οι φυτικές ενώσεις που λέγονται φυτοστερόλες, μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη διαχείριση της «κακής» χοληστερόλης (LDL). Συμβάλλουν μάλιστα στην πρόληψη της υψηλής αρτηριακής πίεσης και των καρδιαγγειακών παθήσεων. (20)

#10 Βοηθά στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου

Η χολίνη είναι ένα άλλο αντιοξειδωτικό που περιέχει το καρπούζι και συμβάλλει σε πολλές λειτουργίες και δραστηριότητες του εγκεφάλου. (21)

Η χολίνη μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της εξέλιξης της άνοιας και της νόσου του Alzheimer. Βοηθά επιπλέον στη καλή μυϊκή κίνηση, στη μάθηση και τη μνήμη, ενώ διατηρεί υγιή τη δομή των κυττάρων. (22)

Ταυτόχρονα, ενισχύει τη μετάδοση των νευρικών παλμών και την πρώιμη ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Πως μπορούμε όμως να φάμε το καρπούζι;

Υπάρχουν πραγματικά πάρα πολλοί τρόποι για να προσθέσουμε το καρπούζι στην καθημερινότητα μας τους καλοκαιρινούς μήνες.

Μπορούμε λοιπόν να το προσθέσουμε σε φρουτοσαλάτα, σε γρανίτα, να το κάνουμε γλυκό κουταλιού, μαρμελάδα ή παγωτό.

Μπορούμε φυσικά, να το απολαύσουμε ακριβώς όπως είναι!

Ποια όμως είναι η καλύτερη θερμοκρασία για το καρπούζι;

Σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αμερική αποδείχθηκε ότι το παγωμένο καρπούζι, ακόμα κι αν προσφέρει μια ευχάριστη πηγή δροσιάς είναι πολύ λιγότερο θρεπτικό από το αντίστοιχο που καταναλώνεται σε θερμοκρασία δωματίου. (23)

Μάλιστα στην έρευνα αυτή, αποθήκευσαν διάφορες ποικιλίες καρπουζιού για δύο εβδομάδες σε θερμοκρασίες 21, 13 και 5° C.

Μετά από εξέταση των θρεπτικών συστατικών τους, αποδείχθηκε ότι αυτά που συντηρήθηκαν στους 21° C περιείχαν 40% περισσότερο λυκοπένιο και 140% επιπλέον β-καροτένιο, που ο οργανισμός μετατρέπει σε βιταμίνη Α.

Διαφήμιση

Από λοιπόν δείχνει πως τα καρπούζια συνεχίζουν να παράγουν θρεπτικές ουσίες ακόμα και μετά τη συλλογή τους. Όμως, η πιο έντονη ψύξη επιβραδύνει τη διαδικασία ή μειώνει τα θρεπτικά τους συστατικά.

Το καρπούζι είναι αληθινά, ένας διατροφικός θησαυρός!

Είναι απαραίτητο και σημαντικό φρούτο για την αποτοξίνωση του οργανισμού, τη βοήθεια του στο αδυνάτισμα, την καλή λειτουργία των οργάνων, αλλά και ολόκληρου γενικά του σώματος μας.

Αν όμως έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας ή λαμβάνετε φάρμακα, πριν αρχίσετε να τρώτε καρπούζι θα πρέπει να ρωτήσετε πρώτα το γιατρό που σας επιβλέπει.

Εσείς γνωρίζετε όλα αυτά τα οφέλη που προσφέρει το καρπούζι;

Εσείς αλήθεια γνωρίζετε πόσο σημαντικό είναι το καρπούζι για τον οργανισμό και την υγεία μας, αλλά και πόσο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή την βελτίωση διαφόρων προβλημάτων υγείας;

Αφήστε αν θέλετε το όπως πάντα σημαντικό σχόλιο σας παρακάτω!

Σας εύχομαι καλό καλοκαίρι και να είστε πάντα καλά! 🙂

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
  • Ο/Η Πόπη Κατράτζου λέει:

    Καλημέρα σας. Λατρεύω το καρπούζι και είναι το πιο αγαπημένο μου φρούτο για το καλοκαίρι, μαζί με τις φράουλες. Σίγουρα όμως δεν ήξερα όλα αυτά τα θετικά που μπορεί να μου προσφέρει και ότι έχει τόσες ιδιότητες. Μπράβο σας που το αναδεικνύεται και έμαθα περισσότερα πράγματα για αυτό.

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Το καρπούζι είναι πιστεύω ένα από τα αγαπημένα φρούτα όλων μας. Χαίρομαι πολύ που βρήκατε χρήσιμο το άρθρο.
      Καλό καλοκαίρι! 🙂

  • Το καρπούζι και το πεπόνι είναι οι δικές μου αδυναμίες για το καλοκαίρι και δεν υπάρχει μέρα που να μην φάω ένα από τα δύο αυτά φρούτα. Αν μπορείτε να κάνετε και ένα άρθρο για το πεπόνι θα γνωρίσω και τα δικά του οφέλη. Συγχαρητήρια για το άρθρο σας.

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Ευχαριστώ πάρα πολύ Έλενα. Θα βάλω στο πρόγραμμα και τα οφέλη του πεπονιού για να το γνωρίσουμε όλοι περισσότερο.
      Καλό καλοκαίρι! 🙂

  • Ο/Η Θέμης Παπαδόπουλος λέει:

    Η αλήθεια είναι ότι το καρπούζι το φοβόμουν για τις πολλές θερμίδες που περιέχει, όταν τρως μεγάλες ποσότητες, όμως δεν ήξερα για τις τόσες θεραπευτικές ιδιότητες που έχει. Θα ήθελα να μου πείτε πόσο μπορώ να καταναλώνω ημερησίως; Ευχαριστώ.

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Καλημέρα σας. Αν και υπάρχει ο μύθος ότι το καρπούζι παχαίνει, περιέχει 46 θερμίδες στα 150 γραμμάρια, από τα οποία όμως το 92% είναι νερό. Όταν για παράδειγμα, ένας ενήλικας άνδρας χρειάζεται γενικά καθημερινά τουλάχιστον 1.500-1.800 θερμίδες και μια γυναίκα 1.200-1.500 περίπου, ως βάση για καλή διατροφή χωρίς προβλήματα στην υγεία τους.
      Για την ποσότητα του καρπουζιού που θα πρέπει να καταναλώνετε την ημέρα, δεν είμαι εγώ η αρμόδια να σας απαντήσω, αλλά ο γιατρός σας.
      Σας εύχομαι μια πολύ όμορφη μέρα. 🙂

  • Πραγματικά σαν το καρπούζι δεν έχει.Εξαιρετικό άρθρο,πλούσιο σε εικόνες και πολύτιμες πληροφορίες.Συγχαρητήρια..

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Καλημέρα Έφη και ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σας λόγια. Είναι πραγματικά εκπληκτικό σαν φρούτο το αγαπημένο μας καρπούζι και απόλυτα σημαντικό για καλή υγεία και ενίσχυση των κυττάρων μας.
      Χαίρομαι που σας άρεσε το άρθρο και εύχομαι μια πολύ όμορφη μέρα! 🙂

  • >