Τι Θα Συμβεί Στο Σώμα Αν Τρώτε 1 Πορτοκάλι Την Ημέρα!

Διαφήμιση
Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Ένα πορτοκάλι την ημέρα όπως και ένα μήλο, μπορούν να αποδειχθούν πολύ σημαντικά για την υγεία μας.

Η πραγματική προέλευση των πορτοκαλιών, είναι ένα μυστήριο!

Η καλλιέργεια τους όμως, πιστεύεται ότι ξεκίνησε στην ανατολική Ασία πριν από πολλές χιλιάδες χρόνια.

Σήμερα καλλιεργούνται στις πιο θερμές περιοχές του κόσμου και καταναλώνονται είτε φρέσκα είτε ως χυμός.

Τα πορτοκάλια είναι από τα πιο δημοφιλή φρούτα στον κόσμο και ανήκουν σε μια μεγάλη ομάδα φρούτων, που είναι γνωστά ως εσπεριδοειδή.

Διαφήμιση

Αποτελούν μια σημαντική πηγή φυτικών ινών, βιταμίνης C, θειαμίνης, φυλλικού οξέος και σημαντικών αντιοξειδωτικών, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη στην υγεία μας.

Στο σημερινό άρθρο θα ανακαλύψετε:

  • τι θα συμβεί στο σώμα αν τρώτε ένα πορτοκάλι την ημέρα
  • πόσες θερμίδες περιέχουν
  • ποια είναι η καλύτερη εποχή για την κατανάλωση τους
  • για ποιο λόγο θα πρέπει να προτιμάτε να τρώτε ολόκληρα πορτοκάλια και όχι το χυμό τους
  • πόσο μπορούν να συμβάλλουν στην πρόληψη προβλημάτων υγείας
  • πως συμβάλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος

Ας τα δούμε όλα αναλυτικά…

Τι περιέχει ένα πορτοκάλι

Ένα μέτριο πορτοκάλι περιέχει περίπου 70 θερμίδες και 53 θερμίδες στα 100 γραμμάρια.

Περιέχει 87% νερό, βιταμίνη C, φυτικές ίνες, θειαμίνη, φυλλικό οξύ, κάλιο, καροτενοειδή και ισχυρά αντιοξειδωτικά.

Η καλύτερη εποχή τους είναι από τον Οκτώβριο, ειδικά για τα πορτοκάλια Μέρλιν. Τα πιο νόστιμα και γλυκά πορτοκάλια, θα τα αναζητήσετε από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Μάρτιο. Η ποικιλία Βαλέντσια δίνει δύο εσοδείες τον χρόνο και ωριμάζει από το Μάρτιο έως το καλοκαίρι.

Ένα βασικό χαρακτηριστικό τους είναι η υψηλή περιεκτικότητα σε κιτρικό οξύ και κιτρικά άλατα, τα οποία δίνουν ουσιαστικά την ξινή γεύση τους.

Έρευνες δείχνουν πως το κιτρικό οξύ και γενικά τα κιτρικά από τα πορτοκάλια μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του σχηματισμού πέτρας στα νεφρά.

Παρά την περιεκτικότητα τους σε σάκχαρα, τα πορτοκάλια έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη με τιμές 31–51.

Ο χαμηλός αυτός δείκτης των πορτοκαλιών εξηγείται από την υψηλή περιεκτικότητά τους σε πολυφαινόλες και φυτικές ίνες. Αυτές είναι πολύ σημαντικές, επειδή μετριάζουν την αύξηση του σακχάρου στο αίμα.

Τι θα συμβεί αν τρώτε 1 πορτοκάλι την ημέρα

Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει 1 πορτοκάλι την ημέρα στην υγεία και τον οργανισμό μας.

#1 Βοηθά στην πρόληψη και καλύτερη αντιμετώπιση ορισμένων τύπων καρκίνου

Ως εξαιρετική πηγή της αντιοξειδωτικής βιταμίνης C, τα πορτοκάλια μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση του σχηματισμού ελεύθερων ριζών που προκαλούν καρκίνο. (1)

Μια μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι γιατροί θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν τη δύναμη της βιταμίνης C από τα πορτοκάλια, για να αναστείλουν τα καρκινικά κύτταρα του παχέος εντέρου στο μέλλον. (2)

#2 Βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης

Τα πορτοκάλια δεν περιέχουν νάτριο, ενώ ένα φλιτζάνι χυμός πορτοκαλιού μπορεί να ενισχύσει την ημερήσια πρόσληψη καλίου κατά 14%. (3)

Η διατήρηση χαμηλής πρόσληψης νατρίου είναι απαραίτητη για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Επιπλέον, η αύξηση της πρόσληψης καλίου είναι πολύ σημαντική για τη μείωση του κινδύνου υπέρτασης ενός ατόμου. Το κάλιο μπορεί γενικά να βοηθήσει στη χαλάρωση και το άνοιγμα των αιμοφόρων αγγείων.

Σύμφωνα μάλιστα με το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας στο τμήμα Συμπληρωμάτων Διατροφής των ΗΠΑ, η αύξηση της πρόσληψης καλίου μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της υψηλής αρτηριακής πίεσης και του εγκεφαλικού. (4)

#3 Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς

Τα πορτοκάλια είναι μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών και καλίου, που και τα δύο μπορούν να υποστηρίξουν την καλή υγεία της καρδιάς. (5)

Σύμφωνα με μια ανασκόπηση του 2017, η κατανάλωση αρκετών φυτικών ινών μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης μιας καρδιακής νόσου. Το αποτέλεσμα αυτό μάλιστα, συνδέεται με την ικανότητά του πορτοκαλιού να μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα. (6)

#4 Βελτιώνει την απόκριση στην ινσουλίνη

Ένα μεσαίο πορτοκάλι μας προσφέρει 3,14 γραμμάρια φυτικών ινών, που είναι σχεδόν το 10% της ημερήσιας απαίτησης σε ίνες για έναν ενήλικα.

Αρκετές μελέτες έχουν βρει ότι οι φυτικές ίνες μπορούν να βελτιώσουν ορισμένους παράγοντες, που είναι σημαντικοί για την ανάπτυξη και εξέλιξη του διαβήτη. (7)

Η κατανάλωση 4 γραμμαρίων διαιτητικών ινών την ημέρα δε μείωσε τη γλυκόζη στο αίμα. Βελτίωσε όμως, τον τρόπο με τον οποίο το σώμα ανταποκρίνεται στην ινσουλίνη. Η χαμηλή ευαισθησία στην ινσουλίνη είναι κρίσιμη για το διαβήτη τύπου 2.

Διαφήμιση

Ο έλεγχος του βάρους είναι επίσης σημαντικός για τη μείωση του κινδύνου διαβήτη. (8)

Η παχυσαρκία και το υπερβολικό βάρος, μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2. (9)

Μια διατροφή ή δίαιτα που περιέχει υψηλό ποσοστό φρούτων και λαχανικών, μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη.

#5 Βελτιώνει την όψη και την υφή της επιδερμίδας

Η κατανάλωση αρκετής βιταμίνης C βοηθά να διατηρήσουμε ένα υγιές δέρμα, επειδή συμβάλλει στην παραγωγή κολλαγόνου. (10)

Το κολλαγόνο υποστηρίζει και βελτιώνει την επιδερμίδα, ενώ βοηθά την επούλωση των πληγών και των ουλών. (11)

Η βιταμίνη C μπορεί να βελτιώσει την υγεία του δέρματος, να μειώσει την εμφάνιση των ρυτίδων και να συμβάλλει στην ελαστικότητα ή την τραχύτητα του δέρματος. (12)

#6 Το πορτοκάλι προλαμβάνει την πέτρα στα νεφρά

Το πορτοκάλι είναι μια καλή πηγή κιτρικού οξέος και κιτρικών αλάτων, τα οποία πιστεύεται ότι βοηθούν στην πρόληψη του σχηματισμού πέτρας στα νεφρά. (13)

Το κιτρικό κάλιο συχνά συνταγογραφείται σε ασθενείς με πέτρες στα νεφρά και τα κιτρικά άλατα στα πορτοκάλια, φαίνεται από μελέτες να έχουν παρόμοια αποτελέσματα. (14)

#7 Είναι σημαντικό για την πρόληψη της αναιμίας

Η αναιμία είναι μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από χαμηλά επίπεδα ερυθρών αιμοσφαιρίων ή αιμοσφαιρίνης. Μειώνοντας έτσι την ικανότητα του οργανισμού να μεταφέρει οξυγόνο.

Πολύ συχνά προκαλείται από έλλειψη σιδήρου. (15)

Αν και τα πορτοκάλια περιέχουν χαμηλά ποσοστά σιδήρου, είναι εξαιρετική πηγή οργανικών οξέων, όπως η βιταμίνη C και το κιτρικό οξύ. Τα οποία, μπορούν να αυξήσουν την απορρόφηση του σιδήρου από το πεπτικό μας σύστημα. (16)

Όταν μάλιστα τρώγονται συνδυαστικά με τροφές πλούσιες σε σίδηρο, τότε τα πορτοκάλια μπορεί να βοηθήσουν σημαντικά στην πρόληψη της αναιμίας. Τροφές δηλαδή όπως είναι το σουσάμι, τα φασόλια, το σπανάκι, η σοκολάτα, το κακάο, οι φακές και τα δαμάσκηνα.

#8 Μειώνει τον κίνδυνο ρευματοειδούς αρθρίτιδας

Τα υψηλά επίπεδα καροτενοειδών αντιοξειδωτικών που περιέχουν τα πορτοκάλια, μπορούν να ανακουφίσουν τον πόνο της αρθρίτιδας. (17)

Μπορούν επιπλέον να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης φλεγμονωδών διαταραχών, όπως είναι η ρευματοειδής αρθρίτιδα. (18)

#9 Βοηθά να διατηρήσουμε υγιή τον εγκέφαλο μας

Τα πορτοκάλια είναι μια πολύ καλή πηγή φυλλικού οξέος, δηλαδή βιταμίνης Β9, που είναι βασικό συστατικό στην ανάπτυξη των νευροδιαβιβαστών. (19)

Τα χαμηλά επίπεδα νευροδιαβιβαστών σχετίζονται με το άγχος, την κατάθλιψη και άλλες διαταραχές της διάθεσης.

Διαφήμιση

Τα φλαβονοειδή αντιοξειδωτικά που επικρατούν στα πορτοκάλια, βελτιώνουν τα σήματα στον ιππόκαμπο. Στο τμήμα δηλαδή του εγκεφάλου, που σχετίζεται με τη μνήμη και τη μάθηση. (20)

#10 Βελτιώνει την όραση

Η βιταμίνη C που είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, βοηθά στην ανάπτυξη και τη διατήρηση του κερατοειδούς, δηλαδή του εξωτερικού στρώματος του ματιού. (21)

Τα πορτοκάλια προωθούν επίσης την υγιή ροή του αίματος μέσω των μικρών τριχοειδών αγγείων που οδηγούν στον αμφιβληστροειδή, αποτρέποντας την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. (22)

Επιπλέον, τόσο η βιταμίνη Α όσο και η C που περιέχουν, μπορούν να αποτρέψουν ή να επιβραδύνουν την ανάπτυξη του καταρράκτη. (23)

Τι είναι προτιμότερο, ολόκληρο το πορτοκάλι ή ο χυμός του;

Για αρκετά χρόνια έστυβα κάθε μέρα 3 με 4 πορτοκάλια και έπινα το χυμό τους.

Δε γνώριζα πως βοηθούσα μεν το ανοσοποιητικό μου σύστημα, όμως θα μπορούσα να δημιουργήσω πολλά μελλοντικά προβλήματα διαβήτη και όχι μόνο.

Ο χυμός πορτοκαλιού είναι ένα δημοφιλές ρόφημα σε όλο τον κόσμο.

Μία όμως από τις κύριες διαφορές μεταξύ του χυμού πορτοκαλιού και των ολόκληρων πορτοκαλιών, είναι ότι ο χυμός περιέχει ελάχιστες έως καθόλου φυτικές ίνες.

Διαφήμιση

Ένα φλιτζάνι των 240 ml χυμού πορτοκαλιού, έχει παρόμοια ποσότητα φυσικής ζάχαρης με δύο ολόκληρα πορτοκάλια και είναι πολύ λιγότερο χορταστικός.

Η κατανάλωση χυμού φρούτων μπορεί συχνά να γίνει υπερβολική ή πολύ τακτική. (24)

Συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση βάρους και σε προβλήματα υγείας όπως είναι ο διαβήτης, λόγω της απουσίας φυτικών ινών. (25)

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους χυμούς του εμπορίου που περιέχουν και πρόσθετη ζάχαρη. (26)

Ο φρέσκος ή ο ποιοτικός χυμός πορτοκαλιού του εμπορίου, μπορεί να είναι μια υγιής επιλογή όταν καταναλώνεται με μέτρο.

Τα ολόκληρα πορτοκάλια όμως, είναι γενικά μια πολύ καλύτερη και πιο ασφαλής επιλογή.

Τι θα πρέπει να προσέξετε με το πορτοκάλι

Έστω και ένα πορτοκάλι την ημέρα θα προσφέρει σημαντική ποσότητα βιταμίνης C και πολλά άλλα μέταλλα, αντιοξειδωτικά και βιταμίνες.

Αυτά θα βοηθήσουν στη θωράκιση του ανοσοποιητικού μας συστήματος και στην πρόληψη πολλών προβλημάτων υγείας.

Τα άτομα όμως με γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, μπορεί να παρουσιάσουν αύξηση των συμπτωμάτων, όπως καούρα και παλινδρόμηση όταν καταναλώνουν εσπεριδοειδή. Αυτό τα συμπτώματα οφείλονται στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε οξέα. (27)

Διαφήμιση

Τα πορτοκάλια είναι γενικά πολύ υγιεινά και σημαντικά για την υγεία μας.

Αν όμως καταναλώνουμε τροφές με μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C κάθε μέρα, η υπερβολική ποσότητα μπορεί να γίνει τοξική για τον οργανισμό.

Είναι λοιπόν προτιμότερο να ρωτάτε πρώτα το γιατρό σας πριν από την κατανάλωση τους, ειδικά αν παίρνετε οποιοδήποτε φαρμακευτική αγωγή.

Εσείς τρώτε συχνά πορτοκάλι;

Εσείς πόσα πορτοκάλια τρώτε την ημέρα; Σας αρέσουν ή προτιμάτε άλλα φρούτα με βιταμίνη C;

Αφήστε αν θέλετε το όπως πάντα σημαντικό σχόλιο σας παρακάτω!

Σας εύχομαι να είστε πάντα καλά! 🙂

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
>