Τι Θα Συμβεί Στο Σώμα Σας Με 30′ Καθημερινό Περπάτημα! (+Πρόγραμμα)

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Το καθημερινό περπάτημα είναι ότι καλύτερο για το σώμα και τον οργανισμό μας και αποδεικνύεται συνεχώς.

Ο Ιπποκράτης αποκαλούσε το περπάτημα:

«το καλύτερο φάρμακο για τον άνθρωπο»

Στην εποχή μας, σχεδόν όλοι οι γιατροί και οι ειδικοί συνιστούν σε όλους να περπατούν καθημερινά.

Ιδίως σε όσους δεν ασκούνται συστηματικά και αν είναι δυνατό, να κάνουν ένα «ζωηρό» ή γρήγορο περπάτημα για να προστατεύσουν και να θωρακίσουν την υγεία τους.

Το καθημερινό περπάτημα είναι μια εντελώς δωρεάν και εύκολη άσκηση.

Απαιτεί πολύ λίγη προσπάθεια, όμως ωφελεί όχι μόνο τη σωματική, αλλά και την ψυχική μας υγεία και ευεξία.

Διαφήμιση

Αν λοιπόν θέλετε έναν απλό αλλά πολύ αποτελεσματικό τρόπο για να χάσετε βάρος ή λίπος και να βελτιώσετε τη συνολική σας υγεία και ευεξία, τότε το περπάτημα είναι ότι καλύτερο για εσάς.

Τα άτομα μάλιστα που είναι σωματικά ενεργά σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους, είναι πολύ λιγότερο επιρρεπή σε νοητικές ασθένειες από ότι εκείνα που έχουν πιο καθιστικό τρόπο ζωής. (1)

Επιπλέον, το καθημερινό περπάτημα για έστω 30΄ βοηθά στην αποφυγή σοβαρών προβλημάτων όπως είναι η στεφανιαία νόσος. Μειώνει επίσης την υψηλή αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης, ενώ βελτιώνει σημαντικά την κυκλοφορία του αίματος. (2)

Λόγω μάλιστα της καλύτερης ποιότητας και βαθύτερης αναπνοής, ορισμένα συμπτώματα που σχετίζονται με την πνευμονική νόσο, μπορούν να παρουσιάσουν σημαντική βελτίωση χάρη στο περπάτημα.

Τι θα συμβεί με 30΄καθημερινό περπάτημα

Ας δούμε λοιπόν τι θα συμβεί στο σώμα μας με 30΄καθημερινό περπάτημα και είμαι σίγουρη πως θα σας παρακινήσει να ξεκινήσετε.

#1 Ενίσχυση του εγκεφάλου

Το Πανεπιστήμιο του Κάνσας ανακοίνωσε τα αποτελέσματα μιας έρευνας, (3) που έδειξε πως η αερόβια άσκηση όπως είναι το περπάτημα ή το ποδήλατο, μπορεί να εμποδίσει την πρόωρη έναρξη της άνοιας και να μειώσει το ρίσκο για τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

Σε ολόκληρο τον κόσμο, πάνω από 35 εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν από τη νόσο του Αλτσχάιμερ και η κατάσταση γίνεται δυστυχώς, όλο και χειρότερη.

Επιστήμονες αναφέρουν πως το ποσοστό αυτό θα διπλασιαστεί στα επόμενα 20 χρόνια. (4)

Τα καλά νέα είναι πως τα άτομα που ασκούνται έστω και με περπάτημα καθημερινά, είναι λιγότερο πιθανό να παρουσιάζουν παρόμοιες νοητικές ασθένειες από όσους ασκούνται λίγο ή καθόλου.

Αυτό συμβαίνει επειδή τα άτομα που γυμνάζονται έχουν μεγαλύτερο όγκο στον ιππόκαμπο, δηλαδή στο μέρος του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για τη λεκτική μνήμη και τη μάθηση. (5)

Το περπάτημα αυξάνει επίσης την ψυχική μας υγεία, επειδή μειώνει το άγχος και απελευθερώνει ενδορφίνες. Αυτές διεγείρουν τις χημικές ουσίες που είναι υπεύθυνες για την υγεία του εγκεφάλου, των νεύρων και των κυττάρων του. (6)

#2 Το καθημερινό περπάτημα βελτιώνει την όραση

Είναι σίγουρα περίεργο, πως η κίνηση των ποδιών βοηθά τα μάτια μας και τι σχέση μπορεί να υπάρχει μεταξύ τους.

Και όμως!

Το καθημερινό περπάτημα μπορεί να βοηθήσει στο γλαύκωμα και την καλύτερη αντιμετώπιση του.

Ανακουφίζει την πίεση των ματιών στο εσωτερικό τους και η μείωση της πίεσης επηρεάζει το οπτικό νεύρο, μειώνοντας ταυτόχρονα τα προβλήματα όρασης.

Το Ίδρυμα Ερευνών Γλαυκώματος στο San Francisco συνιστά το περπάτημα ως μια από τις καλύτερες ασκήσεις για τη μείωση του ρίσκου της ανάπτυξης γλαυκώματος. Ή τουλάχιστον, για την γρήγορη ανακούφιση των συμπτωμάτων του. (7)

Ίσως να πιστεύετε βέβαια πως είστε πολύ νέες και νέοι ακόμη, για να ανησυχείτε για το γλαύκωμα.

Θα πρέπει λοιπόν να γνωρίζετε πως το περπάτημα είναι επίσης εξαιρετικό επειδή βοηθά τη γενική υγεία των ματιών.

#3 Προλαμβάνει τις καρδιακές παθήσεις

Ίσως να γνωρίζετε ήδη πως το τρέξιμο ή το κολύμπι κάνει την καρδιά μας πιο δυνατή.

Σύμφωνα όμως με το Αμερικανικό Ίδρυμα Καρδιάς, το περπάτημα δεν είναι λιγότερο αποτελεσματικό από το τρέξιμο για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων ή εγκεφαλικών επεισοδίων. (8)

Μισή ώρα καθημερινό περπάτημα βοηθά στην αποφυγή σοβαρών καρδιακών προβλημάτων, όπως είναι η στεφανιαία νόσος.

Αυτό συμβαίνει επειδή μειώνει την υψηλή αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος.

#4 Αυξάνει τον όγκο των πνευμόνων

Το περπάτημα είναι μια αερόβια άσκηση που αυξάνει τη ροή οξυγόνου στην κυκλοφορία του αίματος.

Με αυτό τον τρόπο βοηθά στην ευκολότερη απομάκρυνση των τοξινών και των απορριμμάτων από το σώμα.

Με αυτή την άσκηση γίνεται καλύτερη και βαθύτερη η αναπνοή. Ορισμένα συμπτώματα λοιπόν που σχετίζονται με την πνευμονική νόσο, μπορούν να ανακουφιστούν και να παρουσιαστεί σημαντική βελτίωση. (9)

#5 Έχει οφέλη για το πάγκρεας

Μπορεί να είναι δύσκολο να το πιστέψετε, όμως το καθημερινό περπάτημα για μισή έστω ώρα, αποδεικνύεται μια πολύ πιο αποτελεσματική άσκηση για την πρόληψη του διαβήτη από το τρέξιμο.

Μια έρευνα έδειξε ότι μια ομάδα “περιπατητών” έδειξε 6 φορές μεγαλύτερη βελτίωση στην ανοχή στη γλυκόζη, στο πόσο καλά δηλαδή απορροφάται το σάκχαρο στο αίμα από τα κύτταρα, από μια αντίστοιχη ομάδα “δρομέων” σε μια δοκιμαστική περίοδο 6 μηνών. (10)

Όταν γίνεται σωστή χρήση του σακχάρου στο αίμα, βοηθά το πάγκρεας να παράγει λιγότερη ινσουλίνη.

Αφήνοντας το να ξεκουραστεί περισσότερο και να ανακτήσει δυνάμεις.

#6 Βελτιώνει τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και του εντέρου

Το καθημερινό περπάτημα για έστω μισή ώρα είναι ιδανικό, όχι όμως κατευθείαν μετά από το φαγητό.

Θα βοηθήσει το πεπτικό σύστημα να λειτουργήσει καλύτερα και θα μειώσει τον κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου. (11)

Εκτός από τη βελτίωση της πέψης, το περπάτημα βοηθάει και στη ρύθμιση της κίνησης των εντέρων μας, βελτιώνοντας και τα προβλήματα δυσκοιλιότητας. (12)

#7 Βοηθά στην απώλεια βάρους και σε πιο έντονους μυς

Η απώλεια βάρους και οι πιο τονισμένοι μυς μπορούν επίσης να επιτευχθούν μέσω του περπατήματος.

Δεν χρειάζεται μάλιστα χρόνο αποκατάστασης την επόμενη μέρα, όπως απαιτούν οι υπόλοιπες ασκήσεις.

Ειδικά το περπάτημα 10.000 βημάτων την ημέρα, μπορεί να μετρηθεί σαν κανονική προπόνηση σε ένα γυμναστήριο. (13)

Ειδικά, αν προσθέσετε ανηφορικό περπάτημα ή βάρη (όπως στο παρακάτω πρόγραμμα).

#8 Σταθερότερα οστά και αρθρώσεις

Το καθημερινό περπάτημα μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη κινητικότητα στις αρθρώσεις.

Επιπλέον, μπορεί να αποτρέψει την απώλεια οστικής μάζας και να μειώσει ακόμη και τον κίνδυνο καταγμάτων.

Το Ίδρυμα Αρθρίτιδας της Ατλάντα συνιστά να περπατάμε με μέτριο βηματισμό τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα σε τακτική βάση. Έτσι ώστε να μειωθούν οι πόνοι, η δυσκαμψία και η πιθανή φλεγμονή στις αρθρώσεις. (14)

Ειδικά το καθημερινό περπάτημα, δυναμώνει τα οστά βοηθώντας στην αποφυγή της οστεοπόρωσης και στη μείωση οστικής μάζας.

#9 Ανακουφίζει από τους πόνους της μέσης

Το περπάτημα μπορεί να γίνει μια πραγματικά σωτήρια άσκηση για όσους υποφέρουν από πόνο στην πλάτη.

Είναι μια δραστηριότητα που δεν θα προκαλέσει περισσότερο πόνο ή δυσφορία, όπως το τρέξιμο. (15)

Συμβάλλει στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος μέσα στις δομές της σπονδυλικής στήλης και βελτιώνει τη στάση του σώματος και την ευελιξία μας.

Τα οποία είναι ζωτικής σημασίας, για μια υγιή σπονδυλική στήλη.

#10 Το καθημερινό περπάτημα βοηθά σε πιο ήρεμο μυαλό

Το καθημερινό περπάτημα προτείνεται ήδη από ειδικούς.

Παρατηρήθηκε πως βελτιώνει τα συμπτώματα κατάθλιψης, ακόμη και σε ασθενείς με σοβαρές διαταραχές κατάθλιψης.

Διαφήμιση

Μια χαρούμενη βόλτα με μια φίλη ή φίλο σας, είναι σίγουρο πως θα βελτιώσει τη διάθεσή σας.

Μια έρευνα μάλιστα έδειξε πως περπατώντας 30 με 40 λεπτά την ημέρα για πέντε μέρες την εβδομάδα, μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την κατάθλιψη, το άγχος και την ψυχική εξάντληση. (16)

Αν ήδη ετοιμάζετε λοιπόν τα παπούτσια σας για περπάτημα, μπορείτε να ξεκινήσετε με τον συγκεκριμένο παρακάτω οδηγό.

Το πρόγραμμα αυτό θα βοηθήσει ακόμη περισσότερο τους στόχους, τη διάθεση σας ή και τα δύο!

Πρόγραμμα για καθημερινό περπάτημα

Το παρακάτω πρόγραμμα είναι ιδανικό επειδή ξεκινά με λίγα λεπτά κάθε μέρα, αυξάνοντας τη συχνότητα και τη δυσκολία σταδιακά σε 21 ημέρες.

Χωρίζεται σε τρία στάδια περπατήματος, δηλαδή σε εύκολο, μέτριο και έντονο.

Περπάτημα για αδυνάτισμα - πρόγραμμα.1
Περπάτημα για αδυνάτισμα - πρόγραμμα εβδομάδα 2η
Περπάτημα για αδυνάτισμα - πρόγραμμα εβδομάδα 3η_1

Αν συνδυάσετε το παραπάνω πρόγραμμα για περπάτημα με σωστή διατροφή, θα διαπιστώσετε σημαντικά οφέλη στην υγεία και την απώλεια βάρους και λίπους.

Βρείτε το πρόγραμμα σε μορφή PDF εδώ ή στη φόρμα παρακάτω

Με συνδυασμό περπάτημα + διατροφή, ο μέσος άνθρωπος μπορεί να χάσει 5-7 κιλά από τον πρώτο μήνα.

Το καθημερινό περπάτημα για έστω 30΄ είναι ότι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε!

Θα βοηθήσουμε ενεργά τον οργανισμό, το σώμα και τον εγκέφαλο μας και θα βελτιώσουμε τη φυσική κατάσταση, την ευεξία και το βάρος μας.

Εσείς έχετε ξεκινήσει ως τώρα καθημερινό περπάτημα;

Εσείς περπατάτε ήδη καθημερινά ή όχι;

Όσοι κάνετε τρέξιμο, έχετε προσπαθήσει ποτέ να το αντικαταστήσετε με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα για περπάτημα, όπως το παραπάνω;

Αφήστε αν θέλετε το όπως πάντα σημαντικό σχόλιο σας παρακάτω!

Ξεκινήστε λοιπόν καθημερινό περπάτημα από σήμερα και καλή επιτυχία! 🙂

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
  • Καλήμερα ευχαριστώ πολύ για τα τόσα υπέροχα πράγματα που μας μαθαίνεται.
    Θα ήθελα να σας ρωτήσω το ίδιο πρόγραμμα μπορώ να το κάνω και στον ηλεκτρικό διάδρομο??
    Ευχαριστώ εκ τον πρότερον.

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Καλημέρα σας. Ναι, φυσικά μπορείτε να κάνετε το πρόγραμμα αυτό και στον ηλεκτρικό διάδρομο, αρκεί βέβαια να έχει ρύθμιση ταχύτητας (αργή, γρήγορη, κλπ).
      Σας ευχαριστώ πολύ και εγώ και εύχομαι καλή επιτυχία στους στόχους σας και όμορφη εβδομάδα! 🙂

  • Πολύ ωραίο άρθρο! Θα ήθελα να μάθω αν αποκομίζουμε τα ίδια οφέλη κάνοντας ελλειπτικό μισή ώρα την ημέρα

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και χαίρομαι που σας άρεσε το άρθρο. Οποιαδήποτε άσκηση και να κάνουμε, ακόμη και την πιο απλή, θα έχουμε σίγουρα οφέλη για τον οργανισμό και το σώμα.
      Το πιο σημαντικό είναι να κινηθούμε και να μην είναι συνεχώς στάσιμο και αδρανές το σώμα μας.
      Να έχετε ένα πολύ όμορφο βράδυ. 🙂

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Σας ευχαριστώ πάρα πολύ! Να είστε πάντα καλά! 🙂

  • >