10 Λόγοι Για Να Κάνετε Ζεστό Ντους ή Μπάνιο Κάθε Μέρα!

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Γυρίζετε στο σπίτι έπειτα από μια κουραστική ή δύσκολη μέρα και το μόνο που σίγουρα σκέφτεστε, είναι ένα ζεστό ντους ή μπάνιο!

Έτσι ώστε να μπορέσετε να χαλαρώσετε το μυαλό και το σώμα σας.

Ίσως όμως δεν γνωρίζετε πως το ζεστό ντους ή μπάνιο, εκτός από το να σας βοηθάει να χαλαρώσετε, είναι σημαντικό επειδή μπορεί να προσφέρει και άλλα εξαιρετικά οφέλη για την υγεία.

Διαφήμιση

Ίσως ήδη να ξέρετε για πολλά από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα κρύο ντους ή μπάνιο.

Πιστεύω όμως πως λίγοι από σας γνωρίζετε, πόσα σημαντικά οφέλη προσφέρει το ζεστό νερό στο σώμα και τον οργανισμό μας.

Λέγοντας φυσικά ζεστό ντους ή μπάνιο, εννοούμε μια θερμοκρασία περίπου στους 38-40° Κελσίου.

Θα πρέπει να γίνεται για τουλάχιστον 10 λεπτά και έως το ανώτερο 30 λεπτά τη φορά.

10 Λόγοι για να κάνετε ζεστό ντους ή μπάνιο καθημερινά

Στο σημερινό άρθρο θα ανακαλύψετε ποιοι είναι οι 10 λόγοι για να κάνετε ζεστό ντους ή μπάνιο κάθε μέρα.

Ακόμη και όταν επιλέξετε να κάνετε ζεστό μπάνιο μόνο στα πόδια ή τα χέρια σας.

Θα διαβάσετε πόσο επίσης μπορεί να βοηθήσει στην ψυχολογία, τον ύπνο, τη χαλάρωση των μυών, στους χρόνιους πόνους, στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και γενικά στην υγεία μας, αλλά και ποια άτομα θα πρέπει να αποφεύγουν το ζεστό ντους ή μπάνιο.

#1 Απομακρύνει το άγχος και την κατάθλιψη

Υπάρχουν πάρα πολλές μελέτες που αποδεικνύουν πως αν έχετε άγχος ή υποφέρετε από προβλήματα κατάθλιψης, το ζεστό ντους ή μπάνιο μπορεί να τα απομακρύνει με φυσικό τρόπο.

Αυτό συμβαίνει επειδή το ζεστό νερό μειώνει τα επίπεδα κορτιζόλης, που είναι μια ορμόνη του στρες.

Λιγότερη κορτιζόλη, σημαίνει αυτόματα λιγότερο άγχος και μειωμένη κατάθλιψη. (1)

Το ζεστό ντους ή μπάνιο βοηθάει γενικά στη μείωση της έντασης της ημέρας. (2)

Η καταπραϋντική επίδραση του ζεστού νερού μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην ανακούφιση του σωματικού, του συναισθηματικού και του ψυχικού στρες.

Ειδικά αν συνοδεύεται από απαλή μουσική, χαμηλό φωτισμό ή αρωματοθεραπεία.

#2 Αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης

Η σεροτονίνη είναι μια ορμόνη που παράγει ο οργανισμός μας και ονομάζεται αλλιώς ορμόνη της ευτυχίας.

Βοηθάει στην γενικότερη ηρεμία, αυξάνει την αίσθηση ευτυχίας και ευεξίας.

Αυτό σημαίνει μείωση του άγχους και απομάκρυνση της κατάθλιψης. (3)

Το ζεστό μπάνιο γενικά, προκαλεί εκτός από αισθήματα χαλάρωσης και ηρεμίας, μια αίσθηση ασφάλειας. Η αίσθηση αυτή επιτρέπει αρχικά στο μυαλό και στη συνέχεια στο σώμα μας, να χαλαρώσει όμορφα.

#3 Το ζεστό ντους βελτιώνει τον ύπνο

Το ζεστό ντους ή μπάνιο βοηθάει σε πολύ καλύτερη ποιότητα ύπνου.

Άρα και σε πραγματική ξεκούραση! (4)

Όταν κοιμόμαστε, η μελατονίνη μειώνει τη θερμοκρασία του σώματος.

Κάνοντας ένα ζεστό μπάνιο πριν τον ύπνο, ουσιαστικά την επαναφέρουμε σε πιο θερμά επίπεδα. (5)

Μια παλαιότερη μελέτη αξιολόγησε την παθητική θέρμανση του σώματος, ως θεραπεία για την αϋπνία σε ηλικιωμένους. Παρά το ότι η μελέτη ήταν μικρή και υποκειμενική, διαπίστωσε ότι τα ζεστά μπάνια βοηθούσαν σε σημαντικά βαθύτερο και πιο ξεκούραστο ύπνο. (6)

#4 Χαλαρώνει τους μυς

Το ζεστό ντους ή μπάνιο βοηθάει τους μυς του σώματος να χαλαρώσουν. (7)

Ειδικά αν προσθέσετε στη μπανιέρα σας άλατα μαγνησίου (Epsom salts), που διεγείρουν τη φυσική κυκλοφορία του αίματος, αφαιρούν τις τοξίνες από το σώμα και απομακρύνουν τα νεκρά κύτταρα. (8)

Μπορείτε επίσης να προσθέσετε 3-4 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεμονιού, το οποίο παραδοσιακά βοηθάει στη χαλάρωση του σώματος και των μυών. (9)

Το ζεστό νερό γενικά, μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να καταπραΰνετε τους σφιγμένους και τεταμένους μυς. Αυτή η συνήθεια, θα βοηθήσει ταυτόχρονα στην ανακούφιση από τους πόνους.

#5 Μειώνει τους χρόνιους πόνους

Το τέντωμα και η κίνηση στο νερό, έχει αποδειχθεί ότι έχει χαμηλό αντίκτυπο στις αρθρώσεις, τους μυς και τα οστά μας.

Μπορεί επίσης να ανακουφίσει ορισμένους τύπους χρόνιων πόνων, χαλαρώνοντας τους τεταμένους μυς, τις αρθρώσεις και τους τένοντες. (10)

Αν μάλιστα υποφέρεται από πόνους αρθρίτιδας, η θερμότητα του νερού μπορεί να βοηθήσει να μειώσετε τη δυσκαμψία και τη φλεγμονή, που προκαλούν πόνο. (11)

Το ζεστό ντους ή μπάνιο και η κίνηση σε νερό, αφαιρεί σημαντικά το βάρος από τις αρθρώσεις.

#6 Το ζεστό ντους μειώνει την αρτηριακή πίεση

Το ζεστό νερό αυξάνει το μονοξείδιο του αζώτου που είναι στην πραγματικότητα αγγειοδιασταλτικό.

Η χαλάρωση στη μπανιέρα ή ακόμη και σε υδρομασάζ, μπορεί να αυξήσει τον καρδιακό ρυθμό και να μειώσει την αρτηριακή μας πίεση. (12)

Διαφήμιση

Σύμφωνα με μια μελέτη του 2016, το μπάνιο με ζεστό νερό μπορεί να έχει “ισχυρές” επιδράσεις στην αγγειακή λειτουργία και την αρτηριακή πίεση. Οι ερευνητές μάλιστα διαπίστωσαν, πως η παθητική θερμοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου και της θνησιμότητας, ειδικά στα άτομα που έχουν περιορισμένη ικανότητα άσκησης. (13)

#7 Βελτιώνει την ευαισθησία και την ισορροπία στην ινσουλίνη

Ορισμένοι ερευνητές αναφέρουν, ότι η τακτική θερμική θεραπεία χρησιμοποιώντας σάουνες ή ζεστά λουτρά, μπορεί να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη. (14)

Αποδεικνύεται έτσι πως μπορεί να είναι ευεργετική για τη διαχείριση του διαβήτη.

Επιπλέον, μια μελέτη του 2015 διαπίστωσε ότι το ζεστό νερό και ειδικά η θεραπεία με σάουνα και υδρομασάζ, μπορεί να ωφελήσει σημαντικά τα άτομα με παχυσαρκία και διαβήτη. (15)

#8 Αυξάνει την ανοσία και δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα

Το ζεστό ντους ή μπάνιο μπορεί να ενισχύσει την ανοσία του οργανισμού μας. (16)

Δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, επειδή είναι σαν να προκαλεί πυρετό στο σώμα.

Όταν έχουμε μια μόλυνση, είτε από κάποιον ιό, είτε από βακτήρια και κρατάμε το σώμα μας πολύ ζεστό για να ιδρώσει ή κάνουμε ένα πολύ ζεστό μπάνιο, θα βοηθήσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα να σκοτώσει τους παθογόνους μικροοργανισμούς. (17)

Όταν αντιμετωπίζουμε μια τέτοια κατάσταση, το καλύτερο είναι μετά από το ζεστό νερό, να πέσουμε στο κρεβάτι.

Θα πρέπει όμως να τυλιχτούμε με μια κουβέρτα για να ιδρώσουμε, βοηθώντας έτσι ακόμη περισσότερο το σώμα μας. (18)

#9 Ισορροπεί τις ορμόνες μας

Σε ορισμένες συνθήκες όπως είναι το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης και ορισμένα προβλήματα γονιμότητας, το ζεστό ντους ή μπάνιο μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση τους. (19)

Από την υπόφυση, ελευθερώνονται ορισμένες ορμόνες, όπως η αδρενοκορτικοτροπική ορμόνη, η βήτα-ενδορφίνη και η κορτιζόλη. (20)

Με το ζεστό νερό μπορούν να ισορροπήσουν και να αυξήσουν τα επίπεδα σεροτονίνης. Όπως ανέφερα παραπάνω, είναι μια χημική ουσία που παράγεται από τον εγκέφαλο και σχετίζεται με την αίσθηση ευτυχίας και την ευεξία.

#10 Βοηθάει στη γρίπη και το κρυολόγημα

Το ζεστό ντους ή μπάνιο μπορεί να ανακουφίσει τα συμπτώματα του κρυολογήματος και της γρίπης. (21)

Ο ατμός του νερού μάλιστα, μπορεί να κάνει θαύματα για τη βουλωμένη μύτη και τον επίμονο βήχα. (22)

Η συμφόρηση προκαλείται από φλεγμονή στα ρινικά μας περάσματα και ο ατμός διεγείρει τα αιμοφόρα αγγεία στο πρόσωπο και τη μύτη. Απομακρύνοντας έτσι πιο εύκολα τις βλέννες, ενώ βοηθάει το ανοσοποιητικό μας σύστημα να καταπολεμήσει καλύτερα τους ιούς.

Ποια άτομα θα πρέπει να αποφεύγουν το ζεστό ντους ή μπάνιο:

• Όταν υπάρχει οποιαδήποτε καρδιακή ασθένεια, επειδή το ζεστό νερό μπορεί να επηρεάσει τον καρδιακό ρυθμό και την αρτηριακή πίεση

• Στην εγκυμοσύνη, επειδή αν υπερθερμανθείτε όταν είστε έγκυος, μπορεί να είναι επιβλαβές για εσάς και το μωρό σας

Διαφήμιση

• Όταν υπάρχουν τραυματισμοί στο δέρμα και είναι προτιμότερο να περιμένετε να επουλωθούν τα κοψίματα, οι ανοιχτές πληγές ή τα εξανθήματα για να μειώσετε τον κίνδυνο ερεθισμού και μόλυνσης

• Όταν έχετε χαμηλή πίεση αίματος και αν είστε επιρρεπείς σε ζαλάδα ή λιποθυμία, επειδή το ζεστό νερό θα μπορούσε να μειώσει περισσότερο την αρτηριακή σας πίεση

• Όταν υπάρχει κάποια λοίμωξη του ουροποιητικού συστήματος, επειδή το ζεστό νερό όταν έχετε ουρολοίμωξη μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα

Τελευταίες πινελιές για το ζεστό ντους ή μπάνιο

Σε κάθε περίπτωση και αν ειδικά αντιμετωπίζετε οποιαδήποτε πρόβλημα υγείας, είναι προτιμότερο να ρωτάτε πάντα το γιατρό σας.

Το τακτικό ζεστό ντους ή μπάνιο μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία μας.

Όπως είναι η χαλάρωση των μυών, η ανακούφιση από τον πόνο και ο βελτιωμένος ύπνος.

Όταν το ζεστό νερό χρησιμοποιείται προσεκτικά, μπορεί να βοηθήσει σε ακόμη πιο βελτιωμένη υγεία.

Γνωρίζατε τους 10 λόγους για να κάνετε ζεστό ντους ή μπάνιο;

Εσείς γνωρίζατε τους 10 λόγους για να κάνετε ζεστό ντους ή μπάνιο κάθε μέρα και ποια είναι τα εξαιρετικά του οφέλη;

Αφήστε αν θέλετε το όπως πάντα σημαντικό σχόλιο σας παρακάτω!

Σας εύχομαι καλή επιτυχία και να είστε πάντα καλά! 🙂

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
  • Ο/Η Κάτια ΤΣΕΡΠΕ λέει:

    Κατατοπιστικό άρθρο..Το καθημερινό ντουζακι κάθε βράδυ με χαλαρώνει .. διώχνει κάθε … ένταση…

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Χαίρομαι που ήδη διαπιστώνετε ορισμένα από τα οφέλη του ζεστού ντους.
      Να είστε πάντα καλά και να έχετε μια πολύ όμορφη εβδομάδα! 🙂

  • >