Τι Θα Συμβεί Στο Σώμα Σας Αν Τρώτε Πιπεριές Φλωρίνης! (ΥΠΕΡΤΡΟΦΗ)

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Οι πιπεριές Φλωρίνης είναι σε όλους μας γνωστές.

Θεωρούνται μια υπερτροφή για τις σημαντικές βιταμίνες όπως είναι η βιταμίνη C και τα μεταλλικά στοιχεία που περιέχουν.

Τις γνωρίζουν μάλιστα και τις αγαπούν και σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου, μέσω των τουριστών στη χώρα μας.

Οι κόκκινες πιπεριές ήρθαν από τη Νότια και Κεντρική Αμερική και ειδικότερα από τη Βραζιλία και το Μεξικό στην Ευρώπη τον 16ο αιώνα. Εκατό περίπου χρόνια αργότερα, έφτασαν και στην Ελλάδα. (1)

Περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας όπως η Φλώρινα, οι Πρέσπες, η Αριδαία, η Βέροια και η Κοζάνη υποδέχτηκαν τον νέο, νόστιμο και εξωτικό τότε, καρπό.

Τα εύφορα όμως χώματα της Φλώρινας και οι κλιματολογικές της συνθήκες, βοήθησαν την κόκκινη πιπεριά να προσαρμοστεί και να ευδοκιμήσει περισσότερο από τις άλλες περιοχές.

Διαφήμιση

Οι ντόπιοι είναι ιδιαίτερα περήφανοι για την καταγωγή της κόκκινης πιπεριάς. Αναφέρουν πως έφτασε στα μέρη τους ως ακόμη ένα πολύτιμο λάφυρο από τις εκστρατείες του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Οι περισσότερες πιπεριές που ονομάζονται συνήθως “Φλωρίνης”, δεν είναι τίποτα άλλο από παραλλαγές του αρχικού καρπού.

Οι πραγματικές πιπεριές Φλωρίνης είναι πράσινες και αρχίζουν να κοκκινίζουν μετά τις 15 Αυγούστου. Ενώ, η καλλιέργεια τους έχει πέντε φορές μικρότερη απόδοση ανά στρέμμα από τις απλές κόκκινες πιπεριές και ουσιαστικά είναι δύσκολα εμπορεύσιμες.

Τι θα συμβεί στο σώμα σας αν τρώτε πιπεριές Φλωρίνης

Ας δούμε λοιπόν τι θα συμβεί στο σώμα σας αν τρώτε κόκκινες πιπεριές Φλωρίνης, που αποτελούν έναν ακόμη διατροφικό θησαυρό στην κουζίνα μας και είναι απαραίτητες για τη βελτίωση της υγείας και την πρόληψη διαφόρων προβλημάτων.

Οι πράσινες πιπεριές περιέχουν τη μισή ποσότητα βιταμίνης C και το 1/10 της βιταμίνης Α, σε σύγκριση με τις κόκκινες ή τις πορτοκαλί πιπεριές.

Οι πιπεριές Φλωρίνης έχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες και θεωρούνται ιδανικοί σύμμαχοι για την υποστήριξη του οργανισμού μας. Ειδικά στην πρόληψη και την αντιμετώπιση διαφόρων ασθενειών ή καταστάσεων που υποβάλουν τα κύτταρα μας σε οξειδωτικό στρες.

Γευστική επιλογή με λίγες θερμίδες

Είναι μια πολύ γευστική επιλογή με λίγες θερμίδες και βοηθούν στην απώλεια βάρους. Τα 100 γραμμάρια, δηλαδή περίπου ένα φλιτζάνι με κόκκινες πιπεριές, μας παρέχουν μόνο 31 θερμίδες.

Ενώ παράλληλα, δεν περιέχουν καθόλου λιπαρά ή χοληστερόλη.

Επιπλέον, οι πιπεριές Φλωρίνης και γενικά οι κόκκινες πιπεριές μπορούν να βοηθήσουν να κάψουμε περισσότερες θερμίδες. Αυτό συμβαίνει επειδή μπορούν να ενεργοποιήσουν τη θερμογένεση και να αυξήσουν το μεταβολικό ρυθμό μας. (2)

Οι κόκκινες πιπεριές Φλωρίνης δεν περιέχουν καψαϊκίνη, όπως οι κόκκινες πιπεριές τσίλι. Οπότε έχουν μια ήπια θερμογονική δράση που ενισχύει το μεταβολισμό μας, χωρίς όμως να αυξάνεται ο καρδιακός ρυθμός.

Είναι ιδανική επιλογή ως τροφή, επειδή είναι πλούσιες σε βιταμίνες Α, Β6, C, Ε και Κ. Αποτελούν επιπλέον μια εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, βήτα-καροτίνης, φυλλικού οξέος, καλίου, λυκοπένιου, μαγνησίου και μαγγανίου.

Οι βιταμίνες και τα μέταλλα στις κόκκινες πιπεριές Φλωρίνης

Οι κόκκινες πιπεριές περιέχουν 30 διαφορετικά αντιοξειδωτικά και είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους είναι τόσο σημαντικές διατροφικά.

Η βιταμίνη Α που περιέχουν είναι ιδιαίτερα σημαντική για την υγεία των ματιών μας. Βοηθά προστατεύοντας την όραση και ειδικά τη νυχτερινή, ενώ βοηθά επίσης αποτρέποντας τις λοιμώξεις.

Τα καροτενοειδή, όπως είναι η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη που περιέχουν οι πιπεριές Φλωρίνης και γενικά οι κόκκινες πιπεριές, υπάρχουν σε μεγάλες συγκεντρώσεις στη ωχρά κηλίδα του ματιού μας. Προστατεύουν τα μάτια μας από βλάβες οξείδωσης και από εκφυλιστικές παθήσεις των οφθαλμών. (3)

Η σημαντικότατη βιταμίνη C

Η βιταμίνη C που είναι μια σημαντική αντιοξειδωτική βιταμίνη και την περιέχουν οι κόκκινες πιπεριές, μπορεί να διαδραματίσει θετικό ρόλο στη μείωση της διάρκειας των συμπτωμάτων του κοινού κρυολογήματος και της γρίπης.

Οι πιπεριές Φλωρίνης περιέχουν υπερδιπλάσια ποσότητα βιταμίνης C απ’ ότι το πορτοκάλι.

Είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την σωστή απορρόφηση του σιδήρου.

Όσοι πάσχουν από ανεπάρκεια σιδήρου μπορούν να καταναλώνουν κόκκινες πιπεριές ταυτόχρονα με την πηγή σιδήρου τους, ώστε να πάρουν τη μέγιστη απορρόφηση της βιταμίνης C. (4)

Η βήτα-καροτίνη που περιέχουν οι κόκκινες πιπεριές μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από ορισμένες μορφές καρκίνου. Όπως είναι ο καρκίνος του μαστού σε γυναίκες πριν την εμμηνόπαυση, ενώ το λυκοπένιο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρκίνο των ωοθηκών.

Οι βιταμίνες Β6, Κ1 και το φυλλικό οξύ

Ο συνδυασμός βιταμίνης Β6 και μαγνησίου στις κόκκινες πιπεριές βοηθά στη μείωση του άγχους, ειδικά στα προ-εμμηνορροϊκά συμπτώματα.

Βοηθά επίσης στην πρόληψη της αναιμίας, ενώ ως φυσικό διουρητικό η βιταμίνη Β6 είναι σημαντική για τη μείωση του φουσκώματος και την πρόληψη της υπέρτασης.

Η Κ1 που είναι μια μορφή βιταμίνης Κ, είναι σημαντική για την πήξη του αίματος και την υγεία των οστών. Το κάλιο (5) που περιέχουν οι κόκκινες πιπεριές είναι ένα βασικό μεταλλικό στοιχείο, που μπορεί να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς.

Το φυλλικό οξύ που είναι γνωστό ως βιταμίνη B9 έχει διάφορες λειτουργίες στο σώμα μας.

Η επαρκής πρόσληψη του είναι πολύ σημαντική, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Μπορεί να προστατεύσει τα μωρά από σοβαρές ανωμαλίες στον εγκέφαλο, το νευρικό σωλήνα και το νωτιαίο μυελό. (6)

Η σημαντική βιταμίνη Ε στις κόκκινες πιπεριές Φλωρίνης

Η λιποδιαλυτή βιταμίνη Ε που επίσης περιέχουν οι κόκκινες πιπεριές, είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό.

Είναι απαραίτητη για υγιές νευρικό σύστημα και για την υγεία των μυών. Οι υπόλοιπες καλύτερες πηγές της βιταμίνης Ε είναι τα έλαια, τα καρύδια, οι σπόροι και τα λαχανικά.

Ο συνδυασμός της βιταμίνης Α και της C στις κόκκινες πιπεριές Φλωρίνης, δημιουργούν μια ισχυρή αντιοξειδωτική ικανότητα. Σε συνδυασμό όμως με το λυκοπένιο που επίσης περιέχουν, γίνονται μια κορυφαία υπερτροφή. (7)

Το λυκοπένιο είναι αυτό το συστατικό που κάνει τις ντομάτες και τις πιπεριές κόκκινες. Αυτά τα δύο τρόφιμα ανήκουν στα λαχανικά, με τις υψηλότερες ποσότητες λυκοπένιου.

Έχει αποδειχθεί ότι βοηθούν στην πρόληψη πολλών ειδών καρκίνων, συμπεριλαμβανομένου του προστάτη και του πνεύμονα.

Φυτικές ίνες και υγιές πεπτικό σύστημα

Οι κόκκινες πιπεριές μας παρέχουν επίσης φυτικές ίνες που διευκολύνουν την υγιή πέψη και διατηρούν τα επίπεδα χοληστερόλης χαμηλά.

Προσφέρουν επίσης προστασία κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου και βοηθούν στη θεραπεία της δυσκοιλιότητας και του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου.

Η βιταμίνη Ε που περιέχεται στις κόκκινες πιπεριές βοηθά στη δημιουργία κολλαγόνου και το δέρμα μας χρειάζεται κολλαγόνο για να παραμείνει υγιές.

Ακόμη μάλιστα και μικρές ανεπάρκειες στη βιταμίνη Ε, μπορούν να προκαλέσουν δερματικά προβλήματα.

Η βιταμίνη Ε συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά, επειδή βοηθά στην προστασία των κυττάρων μας από το οξειδωτικό στρες, που ευθύνεται για διάφορες ασθένειες και τη γήρανση των ιστών.

Η βιταμίνη Ε επιπλέον, προλαμβάνει την καταστροφή των κυττάρων μας, άρα και τη γήρανση.

Τελευταίες πινελιές για τις κόκκινες πιπεριές Φλωρίνης

Οι πιπεριές είναι ένα λαχανικό υπερτροφή που προσθέτει πολλά θρεπτικά συστατικά, γεύση και χρώμα στα πιάτα μας.

Παρά το ότι είναι ένα εποχικό λαχανικό, μπορούμε να το βρούμε σχεδόν πάντα στην αγορά.

Μπορούμε να προσθέσουμε κόκκινες πιπεριές Φλωρίνης σε πολλές συνταγές, στις σαλάτες μας ή σε σμούθι. Αν θέλετε να επωφεληθείτε από τη βιταμίνη C που περιέχουν, θα πρέπει να τις προσθέσετε σε κρύα πιάτα.

Μπορείτε επίσης να τις κόψετε σε λεπτές λωρίδες και να τις συνοδέψετε με σος γιαουρτιού ή να τις προσθέσετε σε φαγητά φούρνου. Μια άλλη πρόταση είναι να τις κόψετε σε μικρά κομμάτια για τη σαλάτα σας ή φυσικά να τις ψήσετε στο φούρνο.

Διαφήμιση

Όπως όμως και να απολαύσετε τις κόκκινες πιπεριές Φλωρίνης, η συστηματική κατανάλωση τους θα εμπλουτίσει σημαντικά τη διατροφική αξία στα γεύματα σας.

Επιπλέον, θα προσφέρει στον οργανισμό σας όλα τα απαραίτητα εφόδια που χρειάζεται.

Οι πιπεριές Φλωρίνης είναι μια ακόμη σούπερ τροφή που μας δώρισε η Φύση.

Είναι πραγματικά εξαιρετικές για την πρόσληψη σημαντικών βιταμινών και μετάλλων που ενισχύουν και θωρακίζουν τον οργανισμό μας.

Εσείς τρώτε πιπεριές Φλωρίνης και πόσο συχνά;

Εσείς αλήθεια τρώτε κόκκινες πιπεριές Φλωρίνης και πόσο συχνά; Γνωρίζετε για όλα αυτά τα οφέλη τους που τις κατατάσσουν στην κατηγορία των υπερτροφών;

Αφήστε αν θέλετε το όπως πάντα σημαντικό σχόλιο σας παρακάτω!

Σας εύχομαι να είστε πάντα καλά! 🙂

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
  • Πολύ κατατοπιστικό άρθρο. Ευχαριστούμε!!!

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και χαίρομαι που σας άρεσε το άρθρο, ελπίζοντας να φανεί χρήσιμο για ακόμη καλύτερη διατροφή.
      Εύχομαι Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα, με υγεία πάνω από όλα!

  • >