5 Ύποπτα Συμπτώματα Κατάθλιψης & H Έλλειψη Βιταμίνης!

Διαφήμιση
Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Υπάρχουν ελάχιστα ίσως άτομα που δεν αντιμετώπισαν συμπτώματα κατάθλιψης σε κάποια στιγμή της ζωής τους.

Μπορεί μάλιστα αυτή η κατάσταση να διαρκούσε από λίγες εβδομάδες μέχρι μήνες ή χρόνια.

Οι περισσότεροι που βιώνουν κατάθλιψη, περιγράφουν συμπτώματα όπως είναι η έντονη θλίψη, η σωματική και πνευματική αποδυνάμωση, αλλά και η απώλεια ενδιαφέροντος για φαγητό, οικογένεια, έρωτα ή φίλους.

Υπάρχουν δηλαδή ορισμένα ύποπτα συμπτώματα που πολλά άτομα δε συνειδητοποιούν πως οδηγούν στην κατάθλιψη. Ενώ, όσο επιδεινώνεται η νόσος, θα εμφανίζονται επιπλέον σημάδια και είναι σημαντικό να ελέγξετε αρχικά, αν λείπουν κρίσιμες βιταμίνες από τον οργανισμό.

Διαφήμιση

Στο σημερινό άρθρο θα ανακαλύψετε τα 5 ύποπτα συμπτώματα για κατάθλιψη και πως αυτά συνδέονται με την έλλειψη μιας κρίσιμης βιταμίνης για τον εγκέφαλο.

Τα 5 ύποπτα συμπτώματα κατάθλιψης

Θα σας αναφέρω τα πέντε πιο σημαντικά προειδοποιητικά και ύποπτα σημάδια για κατάθλιψη, που θα πρέπει όλοι να γνωρίζετε. Έτσι ώστε να βοηθήσουν να επιβεβαιώσετε ή όχι τις ανησυχίες και του προβληματισμούς σας.

#1 Αλλαγές στην όρεξη

Η κατάθλιψη μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην όρεξη ενός ατόμου. (1)

Ορισμένα άτομα μπορεί να αρχίσουν να τρώνε περισσότερο, ενώ αντίθετα σε άλλα άτομα μπορεί να προκαλέσει σημαντική μείωση της όρεξης. (2)

Ανεξάρτητα από το πώς η κατάθλιψη επηρεάζει την όρεξη του κάθε ατόμου, οι αλλαγές γενικά στην όρεξη, είναι ένα ύποπτο σύμπτωμα. Μπορεί δηλαδή να έχει επιπλέον αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία και τη σωματική ευεξία ενός ατόμου.

Ακόμα και αν κάποιο άτομο χάσει βάρος στη χρονική διάρκεια της κατάθλιψης, αυτή δεν είναι μια υγιής μορφή απώλειας βάρους.

Κάποια άλλα άτομα όμως, μπορεί να παρουσιάσουν απότομη αύξηση της όρεξης και του βάρους τους.

#2 Πολύς ή αντίθετα ελάχιστος ύπνος

Ένα άλλο πολύ ύποπτο και προειδοποιητικό σημάδι κατάθλιψης, είναι όταν δεν κοιμάστε αρκετά ή όταν κοιμάστε πάρα πολύ. (3)

Θα πρέπει να γνωρίζετε όμως, πως οι διαταραχές του ύπνου όπως είναι για παράδειγμα η αϋπνία, δεν προκαλούν από μόνες τους κατάθλιψη.

Παρόλα αυτά, οι διαταραχές ύπνου μπορούν να παίξουν έναν κρίσιμο και σημαντικό ρόλο στις συχνές αλλαγές που παρουσιάζει η διάθεση μας. Επιπλέον, μπορεί να εμφανιστεί μια γενική αστάθεια και διακυμάνσεις στη συμπεριφορά του ατόμου. (4)

#3 Ανεξήγητος πόνος

Η κατάθλιψη δεν επηρεάζει μόνο την ψυχική υγεία ενός ατόμου, αλλά μπορεί επίσης να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην πνευματική και σωματική υγεία ενός ατόμου. (5)

Ορισμένα κοινά προειδοποιητικά σημάδια κατάθλιψης, είναι τα σωματικά συμπτώματα με ανεξήγητους πόνους. (6)

Μια μελέτη μάλιστα για τα συμπτώματα της κατάθλιψης έδειξε, πως το 69% των ανθρώπων που υποφέρουν από κατάθλιψη, επισκέπτονται πρώτα τους γιατρούς τους για ανεξήγητους πόνους. (7)

Ειδικά για πόνους στις αρθρώσεις, έντονο φούσκωμα και πόνους στην πλάτη.

#4 Αδυναμία συγκέντρωσης και εστίασης

Σχεδόν όλοι μας κάποιες φορές, αισθανόμαστε κάποια εγκεφαλική ομίχλη και έλλειψη συγκέντρωσης.

Τα άτομα που ζουν με κατάθλιψη όμως, βιώνουν συχνά αυξημένη έλλειψη εστίασης. (8)

Η έλλειψη εστίασης είναι συχνά τόσο κακή, που το άτομο αυτό δεν μπορεί να κάνει τα καθημερινά του καθήκοντα στη δουλειά και το σπίτι. Ενώ μπορεί να υπάρξουν περίοδοι, που κάνει πολλά λάθη ή δυσκολεύεται να πάρει ακόμη και απλές αποφάσεις.

#5 Κυκλοθυμία και ευερεθιστότητα

Επειδή κάποιος έχει μια ευγενική και ήρεμη στάση προς τους άλλους, δε σημαίνει αυτόματα ότι έχει κατάθλιψη.

Αντίθετα, η αυξημένη ή η ανεξήγητη ευερεθιστότητα είναι ένα άλλο ύποπτο και προειδοποιητικό σημάδι πιθανής κατάθλιψης. (9)

Αν τα μικρά πράγματα κάνουν ένα άτομο να ταράσσεται πιο συχνά από το συνηθισμένο, τότε το άτομο αυτό μπορεί να υποφέρει από κατάθλιψη, χωρίς να το καταλαβαίνει.

Μάλιστα, η κυκλοθυμία και η ευερεθιστότητα ενός ατόμου μπορεί να οδηγήσει σε σκέψεις αυτοτραυματισμού, σε αυτοκτονικές σκέψεις ή σε επιθυμία να προκαλέσει κακό σε κάποιο άλλο άτομο, ακόμη και μέσα στην οικογένεια. (10)

Τι πρέπει να κάνετε αν διαπιστώσετε συμπτώματα κατάθλιψης

Αν κάποιος αισθάνεται ή βιώνει κάποιο από τα παραπάνω συναισθήματα, θα πρέπει να ζητήσει άμεσα βοήθεια από έναν επαγγελματία υγείας.

Μπορεί επίσης να καλέσει στη Γραμμή Βοήθειας για την κατάθλιψη, στον αριθμό 1034. (11)

Η κρίσιμη βιταμίνη Β3 και τα οφέλη της στον εγκέφαλο

Αν παρατηρήσετε τα παραπάνω πέντε ύποπτα σημάδια που δείχνουν πως μπορεί να υποφέρετε από κατάθλιψη, θα πρέπει να το ελέγξετε με διαγνωστικές εξετάσεις. (12)

Να διαπιστώσετε δηλαδή, αν υπάρχει έλλειψη σημαντικών βιταμινών για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και ειδικά της βιταμίνης Β3 ή όπως λέγεται αλλιώς, της νιασίνης.

Η βιταμίνη Β3 είναι εξαιρετικά κρίσιμη βιταμίνη και όπως λένε στο εξωτερικό: «B is for brain».

Το Β δηλαδή στις βιταμίνες είναι για τον εγκέφαλο, επειδή παίζουν πραγματικά πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία του.

Σκεφτείτε όμως πως εκτός από την καλή λειτουργία του εγκεφάλου, η βιταμίνη Β3 ή νιασίνη, μπορεί να προλάβει και να θεραπεύσει τον διαβήτη, να βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος και να ανακουφίσει από την αρθρίτιδα. (13)

Η Β3 χρησιμοποιείται επίσης για την πρόληψη και τη θεραπεία των αυξημένων λιπιδίων του αίματος.

Επιπλέον, βοηθά στη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου, αλλά και σε παθολογικές καταστάσεις. Όπως είναι τα υψηλά τριγλυκερίδια, η δυσμηνόρροια, ο υποθυρεοειδισμός και η σκλήρυνση κατά πλάκας. (14)

Η σοβαρή ανεπάρκεια αυτής της βιταμίνης μπορεί να επηρεάσει την επιδερμίδα μας, το πεπτικό και το νευρικό σύστημα.

Επιπλέον, μπορεί να δημιουργήσει μια ασθένεια, την πελάγρα, που δημιουργεί φλεγμονές στο δέρμα, διάρροια, πληγές στο στόμα, άνοια ή ακόμη και θάνατο. (15)

Πελάγρα και συμπτώματα κατάθλιψης

Η πελάγρα δημιουργεί δερματίτιδα, που εμφανίζει ένα παχύ και σκούρο χρωματισμένο εξάνθημα, που αναπτύσσεται στα σημεία που εκτίθενται στο ηλιακό φως.

Παράλληλα, εμφανίζει συμπτώματα και στο εντερικό σύστημα, όπως είναι ο εμετός, η δυσκοιλιότητα και η διάρροια.

Η πελάγρα όμως μπορεί να προκαλέσει και νευρολογικά συμπτώματα, λόγω της έλλειψης βιταμίνης Β3. Τέτοια συμπτώματα είναι η άνοια, η κατάθλιψη, το Αλτσχάιμερ, η ανεξήγητη κόπωση, ο πονοκέφαλος, ο αποπροσανατολισμός και η απώλεια μνήμης.

Η Νόσος του Πάρκινσον είναι μια εκφυλιστική διαταραχή στο κεντρικό νευρικό μας σύστημα. Συγκεκριμένα, καταστρέφει τα κύτταρα σε εκείνο το τμήμα του εγκεφάλου μας που ελέγχει την κίνηση. (16)

Η συγκεκριμένη ασθένεια προκαλεί διαταραχές ύπνου, μυϊκή δυσκαμψία και δυσκολία ή βραδύτητα κίνησης, τρόμο, χρόνια κόπωση, αλλά και μειωμένη ποιότητα ζωής, ενώ μπορεί επιπλέον να οδηγήσει σε σοβαρές αναπηρίες. (17)

Οι επιστήμονες όμως πρόσφατα ανακάλυψαν, πως ενώ ως τώρα δεν υπάρχει καμία θεραπεία ή τρόπος να σταματήσει η εξέλιξη της, η λήψη βιταμίνης Β3 μπορεί να σταματήσει το θάνατο των νευρικών κυττάρων και να βοηθήσει στη σταδιακή θεραπεία αυτής της ασθένειας. (18)

Τροφές με βιταμίνη Β3

Οι τροφές που περιέχουν βιταμίνη Β3 είναι: (19)

  • Βρώμη
  • Μπανάνες
  • Μπρόκολο
  • Κακάο και μαύρη σοκολάτα
  • Αβοκάντο
  • Λιπαρά ψάρια
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Όσπρια και ειδικά τα φασόλια και οι φακές
  • Ξηροί καρποί και ειδικά τα καρύδια
  • Αρακάς
  • Γλυκοπατάτες
  • Μανιτάρια
  • Παντζάρια
  • Ηλιόσποροι
  • Συμπληρώματα με βιταμίνη Β3

Ίσως βέβαια να σκεφτείτε πως εσείς τρώτε από αυτές τις τροφές και δε δικαιολογείται να εμφανίζετε κάποιο ή κάποια από τα παραπάνω συμπτώματα κατάθλιψης.

Συμπτώματα κατάθλιψης και λειτουργία στομάχου και εντέρου

Το θέμα δεν είναι αν τρώτε τις παραπάνω τροφές, αλλά αν το στομάχι και το έντερο μπορούν να τις αφομοιώσουν. (20)

Ίσως κάποιο από αυτά ή και τα δύο δε λειτουργούν όπως θα έπρεπε, λόγω μειωμένων στομαχικών οξέων, που σας ανέφερα και στα δύο παρακάτω άρθρα.

Μπορεί επίσης οι βιταμίνες να μην μπορούν να αφομοιωθούν από το έντερο, επειδή ίσως να υπάρχουν προβλήματα κακής λειτουργίας του. Τέτοια προβλήματα είναι το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου, η Νόσος του Crohn, η κοιλιοκάκη και η εντερική απόφραξη.

Σε αυτές τις περιπτώσεις ίσως να λείπει από τον οργανισμό φυσικό γαλακτικό οξύ. (21)

Αυτό βρίσκεται στο γιαούρτι και εμποδίζει την ανάπτυξη παθογόνων μικροβίων μέσα σε αυτό, προστατεύοντας από μολύνσεις, στο τσάι κομπούχα και στο ξινολάχανο.

Τι μπορείτε να κάνετε αν διαπιστώσετε συμπτώματα κατάθλιψης

Ποιο είναι το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνετε, όταν υποψιαστείτε ότι μπορεί να υποφέρετε από κατάθλιψη;

Να απομακρύνετε άμεσα από τη διατροφή σας τα πρόχειρα φαγητά, τα γλυκά και τα τεχνητά σάκχαρα, όσο και αν σας δίνουν προσωρινή ευχαρίστηση.

Με αυτή την κίνηση θα διορθώσετε τους δείκτες της ινσουλίνης και το απότομο ανεβοκατέβασμα του σακχάρου στο αίμα. Η ινσουλίνη βοηθά να διοχετεύονται σωστά τα σάκχαρα γενικά στο σώμα, αλλά και στον εγκέφαλο.

Ενώ παράλληλα, απομακρύνεται ή βελτιώνεται ο διαβήτης.

Η κατάθλιψη διαφέρει από το άγχος, αν και πολλά άτομα πιστεύουν πως είναι η ίδια κατάσταση.

Η κατάθλιψη έχει συναισθήματα απάθειας, το άτομο αυτό δεν ενδιαφέρεται για τίποτα και κανέναν και αισθάνεται απελπισμένο.

Διαφήμιση

Όταν όμως αισθανόμαστε άγχος, έχουμε έντονα αγχωτικά επεισόδια, υπερβολικές σκέψεις και προβληματισμούς, ανησυχία ή ακόμη και κρίσεις πανικού.

Είναι εντελώς διαφορετικά συναισθήματα και στην περίπτωση του άγχους υπάρχει πιθανότατα έλλειψη βιταμίνης Β1. (22)

Όταν το σώμα μας έχει έλλειψη βιταμινών και ειδικά κρίσιμων για τον εγκέφαλο, θα παρουσιάσει συμπτώματα και σημάδια. Έτσι ώστε να μας ενημερώσει ότι υπάρχει πρόβλημα σε κάποιο όργανο, όπως είναι ο εγκέφαλος.

Γνωρίζατε για τα παραπάνω 5 ύποπτα συμπτώματα κατάθλιψης;

Εσείς γνωρίζατε αυτά τα 5 ύποπτα συμπτώματα για την κατάθλιψη και πώς μπορεί η έλλειψη της βιταμίνης Β3, να τη δημιουργήσει; Σας έτυχε ποτέ να παρατηρήσετε τέτοια συμπτώματα και μετά από λίγο διάστημα να σταματήσουν;

Αφήστε αν θέλετε το, όπως πάντα, σημαντικό σχόλιο σας παρακάτω!

Σας εύχομαι να είστε πάντα καλά! 🙂

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
>