9 Χειρότερες Τροφές Για Να Αποφύγετε Αν Είστε Πάνω Από 40

Διαφήμιση
Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Υπάρχουν πολλές βλαβερές τροφές, ίσως όμως δε γνωρίζετε ποιες θεωρούνται οι χειρότερες τροφές, ειδικά αν είστε πάνω από 40 χρονών.

Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία, θα έχετε παρατηρήσει ότι δεν μπορείτε πλέον να φάτε κάποιες τροφές που προτιμούσατε. Ή ακόμη και να πιείτε αλκοόλ, όπως όταν ήσασταν νεότεροι.

Όσο περισσότερο μάλιστα μεγαλώνουμε, τόσο αυξάνονται οι κίνδυνοι και τα προβλήματα υγείας που μπορούν να δημιουργηθούν, όταν συνεχίσουμε να επιλέγουμε λάθος τροφές.

Ποια τρόφιμα όμως θα πρέπει πλέον να αποφεύγουμε όταν περάσουμε τα 40 χρόνια μας;

Αυτά τα τρόφιμα περιλαμβάνουν όσα μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο για ασθένειες ή να επιδεινώσουν καταστάσεις υγείας που ήδη υπάρχουν.

Διαφήμιση

Ο κίνδυνος για καρδιακές παθήσεις, αρθρίτιδα, υψηλή χοληστερόλη, καρκίνο, προβλήματα προστάτη, ουρική αρθρίτιδα, άνοια και διαβήτη, αυξάνεται συνεχώς καθώς μεγαλώνουμε.

Τα επίπεδα τεστοστερόνης ή τα οιστρογόνα αρχίζουν γενικά να μειώνονται.

Επιπλέον, οι λάθος τροφές μπορεί να δημιουργήσουν ανισορροπία στις ορμόνες και ειδικά σε εμάς τις γυναίκες, λόγω εμμηνόπαυσης.

Η αποφυγή ή έστω ο περιορισμός σε αυτές τις τροφές όταν είστε πάνω από 40 χρονών, θα βοηθήσει να βελτιώσετε την υγεία σας.

Έτσι θα διατηρηθεί το σάκχαρο υπό έλεγχο, θα μειωθούν οι φλεγμονές και θα βελτιωθεί η ομαλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος.

Αν ήδη έχετε παθήσεις όπως:

  • η αρθρίτιδα
  • οι καρδιακές παθήσεις
  • η υψηλή χοληστερόλη
  • ο διαβήτης
  • ο καρκίνος
  • άλλα προβλήματα υγείας

τότε είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γνωρίζετε ποιες τροφές θα πρέπει να αποφεύγετε, για να μην επιδεινωθούν τα συμπτώματα ή οι ίδιες οι ασθένειες.

Οι 9 χειρότερες τροφές αν είστε πάνω από 40

Ανακαλύψτε λοιπόν ποιες είναι οι 9 χειρότερες τροφές που θα πρέπει να αποφύγετε, αν είστε πάνω από 40 χρονών.

#1 Χυμοί φρούτων

Οι χυμοί φρούτων μπορεί να φαίνονται υγιεινοί και σε πολλές περιπτώσεις να είναι πραγματικά.

Δεν είναι όμως καθόλου καλή επιλογή για όσα άτομα περνάνε τα 40 ή 50 χρόνια τους.

Το πρόβλημα είναι η απότομη αύξηση της φρουκτόζης, δηλαδή της ζάχαρης των φρούτων.

Αν και είναι φυσική ζάχαρη, μπορεί να δημιουργήσει μεγάλη ανισορροπία στα επίπεδα ινσουλίνης και ειδικά σε όσους έχουν ήδη διαβήτη και ουρική αρθρίτιδα. (1)

Αυτό συμβαίνει επειδή όλες οι ευεργετικές φυτικές ίνες αφαιρούνται από τα φρούτα όταν τα στύβουμε. Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντικό να τρώμε ολόκληρα φρούτα και λαχανικά ή να τα προσθέτουμε σε σμούθι.

Ως σμούθι θα διατηρήσουν τις φυτικές ίνες τους και μπορείτε μάλιστα να προσθέσετε φρούτα ή λαχανικά που δε σας αρέσουν τόσο.

Έτσι θα κερδίσετε όλα τα θρεπτικά συστατικά τους, χωρίς να καταλάβετε τη γεύση τους.

#2 Τηγανιτές πατάτες

Τα τηγανητά τρόφιμα εξαντλούν τις αρτηρίες και πολλά όργανα του σώματος.

Τέτοια τρόφιμα είναι:

  • οι τηγανιτές πατάτες
  • τα πατατάκια
  • τα παναρισμένα και τηγανητά κρέατα
  • τα προτηγανισμένα φαγητά

Οι τηγανητές τροφές γενικά, μαγειρεύονται με έλαια που πολλά είναι άγνωστης ή χαμηλής ποιότητας.

Γίνονται μάλιστα ακόμη πιο ανθυγιεινά, επειδή θερμαίνονται σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες και συνεχόμενα.

Το τηγάνισμα παίρνει υγιεινά τρόφιμα και λαχανικά, όπως είναι οι πατάτες, το ψάρι ή το κοτόπουλο και τα μετατρέπει στη χειρότερη μορφή τους.

Είναι όσα πρέπει να αποφεύγετε, επειδή μετατρέπονται σε μία από τις χειρότερες τροφές.

Προτιμήστε να τα ψήσετε, να τα βράσετε ή να τα μαγειρέψετε στον ατμό.

Όταν τρώτε για παράδειγμα παναρισμένο και τηγανητό κοτόπουλο, είναι πολύ χειρότερο από το να φάτε ένα μπιφτέκι στα κάρβουνα. Ενώ η χειρότερη μορφή τους είναι τα προ-μαγειρεμένα τρόφιμα που πρέπει να τα ξαναψήσετε, έστω και για λίγο.

Αυτές οι τροφές συχνά πανάρονται για να είναι τραγανές και στη συνέχεια τηγανίζονται με χαμηλής ποιότητας λάδι.

Επιπλέον, τα πατατάκια και οι τηγανιτές πατάτες περιέχουν ακρυλαμίδια.

Αυτά είναι χημικές ενώσεις, που δημιουργούνται όταν τα φυσικά σάκχαρα και αμινοξέα των τροφών, μαγειρεύονται σε θερμοκρασίες άνω των 65° Κελσίου (149° F).

Τα ακρυλαμίδια μπορούν να προκαλέσουν νευρική βλάβη στον άνθρωπο, μυϊκή αδυναμία και διαταραχή του συντονισμού των μυών. (2)

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η χρόνια κατανάλωση αυτής της χημικής ουσίας μπορεί να βλάψει τα νευρικά κύτταρα του εγκεφάλου και να παίξει ρόλο στην ανάπτυξη νευροεκφυλιστικών ασθενειών, όπως είναι το Αλτσχάιμερ. (3)

Παράλληλα, οι θερμίδες στα τηγανητά φαγητά όπως είναι οι τηγανιτές πατάτες, μπορούν να προκαλέσουν: (4)

  • αύξηση βάρους
  • προβλήματα στις αρθρώσεις
  • ορμονική ανισορροπία
  • άλλα προβλήματα ορμονών

Ενώ, τα ανθυγιεινά θερμαινόμενα έλαια που βρίσκονται σε αυτά τα τρόφιμα μπορεί να οδηγήσουν σε καρδιακές παθήσεις. (5)

#3 Αναψυκτικά

Τα περισσότερα αναψυκτικά περιέχουν καφεΐνη, φρουκτόζη και ραφιναρισμένη ζάχαρη.

Ένα ακόμη χειρότερο παράδειγμα είναι τα αναψυκτικά διαίτης, τα οποία περιέχουν τεχνητές γλυκαντικές ουσίες. (6)

Μια τέτοια ουσία είναι η ασπαρτάμη, η οποία θεωρείται το πιο δηλητηριώδες νευροτοξικό πρόσθετο, στην ιστορία των τροφίμων. (7)

Η τεχνητή καφεΐνη μάλιστα που περιέχουν πολλά αναψυκτικά, μπορεί να προκαλέσει ουρική αρθρίτιδα. Παράλληλα, τα σάκχαρα τους μπορούν να αυξήσουν τόσο τα επίπεδα ινσουλίνης, που η κατανάλωση για παράδειγμα, μιας σόδας την ημέρα, αυξάνει την πιθανότητα καρδιακής προσβολής κατά 20%. (8)

#4 Λευκό αλεύρι και ψωμί αλλά και υποπροϊόντα τους

Το λευκό ψωμί και άλλες τροφές που παρασκευάζονται με λευκό αλεύρι, έχουν χαμηλή ή μηδενική περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Ταυτόχρονα, μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονές στο σώμα και άλλα προβλήματα υγείας. (9)

Τέτοια υποπροϊόντα τους είναι τα κράκερ, τα ψωμάκια για τοστ, τα ζυμαρικά και τα δημητριακά.

Οι φλεγμονές μπορούν να επιδεινώσουν την αρθρίτιδα και να προκαλέσουν απότομες αυξομειώσεις στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. (10)

Ορισμένοι ειδικοί μάλιστα, ανησυχούν για ένα πρόσθετο στο ψωμί που ονομάζεται βρωμικό κάλιο. Το οποίο είναι μια επικίνδυνη ουσία, που προστίθεται σε ορισμένα συσκευασμένα ψωμιά και σε διάφορα αρτοσκευάσματα. (11)

Το βρωμικό κάλιο προστίθεται για να φουσκώσουν περισσότερο και να έχουν ένα λευκό χρώμα που είναι ελκυστικό για τον καταναλωτή.

Αυτή η ουσία είναι τοξική στα ανθρώπινα κύτταρα, ενώ προκαλεί καρκίνο στα ζώα. (12)

Σε δοκιμές που έγιναν σε πειραματόζωα, αποδείχθηκε ότι η έκθεση τους σε αυτή την ουσία αύξησε την εμφάνιση καλοηθών και κακοηθών όγκων στο θυρεοειδή, ενώ μπορεί να διαταράξει το γενετικό υλικό. (13)

Αντί για τα λευκά άλευρα και αρτοσκευάσματα, προτιμήστε όσα άλευρα και δημητριακά είναι ολικής αλέσεως και πλούσια σε φυτικές ίνες.

Αποφύγετε τα επεξεργασμένα προϊόντα αλεύρων, που περιέχουν επίσης ανθυγιεινά λίπη, βλάπτοντας έτσι τη χοληστερόλη, την ινσουλίνη, τις αρτηρίες και την υγεία της καρδιάς.

#5 Κόκκινο κρέας

Η διατροφή που είναι πλούσια σε κόκκινο κρέας συνδέεται συνήθως με υψηλή χοληστερόλη, με καρδιαγγειακές παθήσεις, αλλά και με μεγαλύτερο κίνδυνο διαβήτη. (14)

Ειδικά, σε όσα άτομα είναι πάνω από 50 χρονών.

Οι άνδρες όμως που προτιμούν συχνά στην εβδομαδιαία τους διατροφή κόκκινο κρέας, διατρέχουν ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο για καρκίνου του προστάτη. (15)

Ειδικά, όταν καταναλώνουν και άλλα κρέατα ή τροφές που μαγειρεύονται σε υψηλές θερμοκρασίες, επειδή έτσι γίνονται καρκινογόνες. (16)

#6 Ζάχαρη (από τις χειρότερες τροφές)

Είναι σίγουρα αδύνατο να σταματήσουμε τη διαδικασία γήρανσης.

Είναι όμως δυνατό να διατηρήσουμε τη νεανική μας επιδερμίδα, μειώνοντας τη ζάχαρη.

Η ζάχαρη είναι μια ουσία που έχει αποδειχθεί ότι επιταχύνει τις ρυτίδες, τη χαλάρωση του δέρματος και τη γήρανση. (17)

Επιπλέον, μπορεί να προκαλέσει φλεγμονές που εκτός από προβλήματα υγείας, είναι ένας σημαντικός παράγοντας για να έχουμε καθαρό και όμορφο δέρμα. (18)

Εκτός από τα προβλήματα στην ινσουλίνη και στη δημιουργία διαβήτη, η κατανάλωση ζάχαρης βλάπτει επίσης το κολλαγόνο και την ελαστίνη. (19)

Αυτά τα δύο είναι απόλυτα σημαντικά, επειδή διατηρούν το δέρμα μας απαλό, ελαστικό και υγιές.

#7 Τροφές με χαμηλά λιπαρά

Αν και όλοι θέλουμε να αποφεύγουμε τα κορεσμένα και τρανς λιπαρά, δεν πρέπει να απομακρύνουμε όλα τα λιπαρά από τη διατροφή μας.

Ορισμένα λιπαρά είναι πολύ σημαντικά και απαραίτητα για την υγεία μας.

Σύμφωνα μάλιστα με την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, τα υγιή λιπαρά μειώνουν τα προβλήματα υγείας που σχετίζονται με την ηλικία. (20)

Τέτοια προβλήματα είναι οι καρδιακές παθήσεις, η υψηλή αρτηριακή πίεση και χοληστερόλη και ο διαβήτης.

Επιπλέον, τα τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά συχνά αναπληρώνουν το χαμένο λίπος με ζάχαρη.

Ενώ το σώμα μας χρειάζεται κάποιο υγιεινό διατροφικό λίπος, ώστε να απορροφήσει τα λιποδιαλυτά θρεπτικά συστατικά, όπως οι βιταμίνες A, D, Ε και K.

Ταυτόχρονα, τα υγιή λιπαρά όπως είναι τα ωμέγα-3, μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας του εγκεφάλου που γερνά, αλλά και πολλών άλλων οργάνων στο σώμα. (21)

Μια πρόσφατη μελέτη μάλιστα έδειξε, ότι τα υγιή λιπαρά που περιέχει ένα φρέσκο αβοκάντο την ημέρα, μπορεί να οδηγήσει σε βελτιωμένη γνωστική λειτουργία σε υγιείς ενήλικες. (22)

Αυτό συμβαίνει λόγω των αυξημένων επιπέδων λουτεΐνης στον εγκέφαλο και τα μάτια.

#8 Μπέικον, ζαμπόν και λουκάνικα

Όσα άτομα τρώτε επεξεργασμένο κρέας, σκέφτεστε πως είναι πολύ νόστιμο.

Έχουν δημοσιευθεί όμως πολλές μελέτες και ειδικά τα τελευταία χρόνια, που συνδέουν την κατανάλωση επεξεργασμένων κρεάτων με διάφορους τύπους καρκίνου. (23)

Τα επεξεργασμένα κρέατα όπως είναι το μπέικον, το ζαμπόν και τα λουκάνικα, μπορούν στους άνδρες μετά τα 40 να δημιουργήσουν καρκίνο του προστάτη. (24)

Ενώ στις γυναίκες, μπορούν να εμφανίσουν καρκίνο στο στήθος ή τη μήτρα και διάφορα άλλα προβλήματα ορμονών και φλεγμονών. (25)

Είναι βέβαια φυσιολογικό, αν σκεφτείτε πως τα συντηρητικά που χρησιμοποιούνται στα επεξεργασμένα κρέατα είναι ισχυρά.

Μπορούν όμως να δημιουργήσουν ελεύθερες ρίζες στο σώμα, οι οποίες οδηγούν σε οξείδωση των κυττάρων και του DNA. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία σοβαρής βλάβης στα κύτταρα, που μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο ή άλλες δυσάρεστες καταστάσεις υγείας. (26)

#9 Υπερβολικό αλκοόλ

Αν και ουσιαστικά δεν είναι τροφή, το υπερβολικό αλκοόλ ανήκει σε όσα θα πρέπει γενικά να αποφεύγετε.

Ειδικά, αν έχετε περάσει τα 40 ή τα 50 χρόνια σας.

Ένα ποτήρι κρασί και ειδικά το κόκκινο κρασί, μπορεί πραγματικά να ωφελήσει την υγεία μας. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ όμως, είναι γενικά κακή επιλογή και ειδικά αν είναι συνεχόμενη.

Το πολύ αλκοόλ μπορεί να βλάψει το συκώτι, να επιταχύνει τη γήρανση και να οδηγήσει ακόμη και σε οστεοπόρωση. (27)

Διαφήμιση

Η υπερβολική και τακτική κατανάλωση αλκοόλ διαστέλλει και διευρύνει επίσης τα αιμοφόρα αγγεία στο δέρμα μέχρι να χάσουν τον τόνο τους. Η κατάσταση αυτή των αγγείων μπορεί να οδηγήσει σε βαθιές γραμμές και ρυτίδες. (28)

Τελευταίες σημειώσεις για τις 9 χειρότερες τροφές που πρέπει να αποφύγετε αν είστε πάνω από 40

Καθώς μεγαλώνουμε είναι εξαιρετικά σημαντικό να τρώμε καλά, να διατηρούμε ένα υγιές βάρος και να γυμναζόμαστε τακτικά.

Αυτές οι επιλογές μας δεν είναι μόνο για να αισθανόμαστε καλύτερα, αλλά και για να προλαμβάνουμε τις πιθανές μελλοντικές ασθένειες.

Εσείς γνωρίζατε για τις 9 χειρότερες τροφές που πρέπει να αποφύγετε μετά τα 40;

Εσείς γνωρίζατε για τις 9 χειρότερες τροφές που πρέπει να αποφύγετε αν είστε πάνω από 40 χρονών; Πόσες από αυτές έχετε ήδη απομακρύνει από τη διατροφή σας;

Αφήστε το, όπως πάντα, σημαντικό σχόλιο σας παρακάτω!

Σας εύχομαι να είστε πάντα καλά! 🙂

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
>