10 Τροφές Που Δυναμώνουν Το Ανοσοποιητικό Μας Σύστημα!

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Υπάρχουν 10 τροφές στην κουζίνα μας, που θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικές για το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Σε περιόδους που είναι έντονη η παρουσία ιών, βακτηρίων ή γρίπης και ειδικά σε πιο επιβαρυμένες καταστάσεις όπως τώρα, είναι σημαντικό να θωρακίσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Διαφήμιση

Έτσι ώστε να βοηθήσουμε όσο περισσότερο γίνεται, την άμυνα του οργανισμού μας.

Οι 10 τροφές που θα αναφέρω στο σημερινό μου άρθρο, μπορούν με τα θρεπτικά συστατικά τους να βοηθήσουν να αισθανθούμε όσο καλύτερα γίνεται.

Δυναμώνοντας τον οργανισμό μας και θωρακίζοντας την υγεία και το σώμα μας.

Ανακαλύψτε λοιπόν ποιες είναι αυτές οι 10 τροφές, που θα ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα και θα βοηθήσουν τη φυσική άμυνα του οργανισμού σας.

Οι 10 τροφές για το ανοσοποιητικό μας σύστημα

Ας δούμε παρακάτω ποιες είναι αυτές οι 10 τροφές που δυναμώνουν σημαντικά το ανοσοποιητικό σύστημα και θωρακίζουν τον οργανισμό μας!

#1 Εσπεριδοειδή

Τα περισσότερα άτομα στρέφονται στη σημαντικότατη βιταμίνη C, όταν έχουν κρυώσει ή γενικά αρρωστήσει από ιώσεις.

Αυτό συμβαίνει γιατί η βιταμίνη C συμβάλλει στη δημιουργία και ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Βοηθά μάλιστα στην αύξηση της παραγωγής λευκών αιμοσφαιρίων, που είναι βασικός παράγοντας για την καταπολέμηση των λοιμώξεων. (1)

Τα εσπεριδοειδή που περιλαμβάνουν σημαντικές ποσότητες βιταμίνης C είναι:

  • Τα γκρέιπφρουτ
  • Τα πορτοκάλια
  • Τα μανταρίνια
  • Τα λεμόνια
  • Το λάιμ
  • Οι κλημεντίνες
  • Τα νεράντζια

Το σώμα μας όμως δεν παράγει και δεν αποθηκεύει τη βιταμίνη C. Οπότε είναι εξαιρετικά σημαντικό, να λαμβάνετε τις απαραίτητες ποσότητες βιταμίνης C καθημερινά, για συνεχή υγεία.

#2 Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι υπερφορτωμένο με βιταμίνες και μέταλλα, που είναι επίσης σημαντικά για τον οργανισμό μας.

Περιέχει βιταμίνες A, C και E, καθώς και πολλά άλλα αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες. Θεωρείται ένα από τα πιο υγιεινά λαχανικά που μπορείτε να βάλετε στο τραπέζι σας.

Το κλειδί όμως για τη διατήρηση της δύναμης του είναι να το μαγειρεύετε στον ατμό ή σε όσο το δυνατό πιο χαμηλή θερμοκρασία.

Είναι επίσης απαραίτητο να το μαγειρεύετε για πολύ μικρό διάστημα ή ακόμα και καθόλου.

#3 Σπανάκι

Το σπανάκι είναι επίσης πλούσιο σε βιταμίνη C και περιέχει πολυάριθμα αντιοξειδωτικά και β-καροτένιο.

Αυτές οι ουσίες μπορούν να αυξήσουν την ικανότητα καταπολέμησης των λοιμώξεων του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Όπως και το μπρόκολο, έτσι και το σπανάκι είναι ακόμη πιο υγιεινό όταν μαγειρεύεται όσο το δυνατόν λιγότερο ή καθόλου. Έτσι ώστε να διατηρεί τα θρεπτικά συστατικά και τις βιταμίνες του.

Ωστόσο, το ελαφρύ μαγείρεμα ενισχύει τη βιταμίνη Α και επιτρέπει την απελευθέρωση άλλων θρεπτικών ουσιών. Θρεπτικές ουσίες που είναι εξίσου απαραίτητες στον οργανισμό και το σώμα μας.

#4 Αμύγδαλα

Όταν πρόκειται για την πρόληψη και την καταπολέμηση κρυολογημάτων και ιώσεων, η βιταμίνη Ε έρχεται να συμπληρώσει τη βιταμίνη C.

Η βιταμίνη Ε είναι το κλειδί για ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα.

Είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη, που σημαίνει ότι απαιτεί την παρουσία λίπους για να απορροφηθεί σωστά.

Τα αμύγδαλα όπως και τα καρύδια όμως, περιέχουν υψηλή ποσότητα βιταμίνης Ε και υγιή λιπαρά. Οπότε, μια μερίδα από ολόκληρα αμύγδαλα και ειδικά στο νερό, θα σας παρέχει σημαντική ποσότητα βιταμίνης Ε.

#5 Σκόρδο (πολύ σημαντικό στις 10 τροφές)

Το σκόρδο βρίσκεται σχεδόν σε κάθε κουζίνα παγκοσμίως!

Είναι απόλυτα απαραίτητο για καλή υγεία, ενώ οι πρώτοι πολιτισμοί αναγνώρισαν την αξία του σκόρδου στην καταπολέμηση λοιμώξεων.

Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας των ΗΠΑ, (2) το σκόρδο μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και στην επιβράδυνση της σκλήρυνσης των αρτηριών.

Οι σημαντικές ιδιότητες ανοσοκαταστολής που έχει το σκόρδο, φαίνεται να προέρχονται από μια μεγάλη συγκέντρωση ενώσεων που περιέχουν θείο, όπως η αλλισίνη.

Οι ενώσεις αυτές έχουν αντιμικροβιακή και μυκητοκτόνο δράση και χρησιμοποιούνται ως προστατευτική ουσία ενάντια σε παράσιτα.

#6 Τζίντζερ

Το τζίντζερ είναι ακόμη μια τροφή που πολλά άτομα προτιμούν, ώστε να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα.

Προσθέτοντας τζίντζερ στην καθημερινή διατροφή σας, μπορείτε να προφυλαχθείτε από ιούς και μικρόβια.

Το τζίντζερ μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής. Η μείωση αυτή με τη σειρά της, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του πονόλαιμου και άλλων φλεγμονωδών ασθενειών.

Το τζίντζερ είναι επίσης εξαιρετικό για τη μείωση ή την πρόληψη της ναυτίας.

Μπορεί επιπλέον να βοηθήσει στη μείωση του χρόνιου πόνου και έχει ιδιότητες μείωσης της χοληστερόλης. Περιέχει μάλιστα χημικές ουσίες που στοχεύουν συγκεκριμένα σε ιούς και οι οποίοι επηρεάζουν ιδιαίτερα το κεφάλι και το λαιμό.

#7 Κουρκουμάς

Μπορεί να γνωρίζετε το κουρκουμά ως βασικό συστατικό σε πολλές συνταγές.

Αυτό όμως το λαμπερό κίτρινο και πικρό καρύκευμα, έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και χρόνια ως αντιφλεγμονώδες στη θεραπεία τόσο της οστεοαρθρίτιδας, όσο και της ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Ο κουρκουμάς είναι μια εξαιρετική πηγή αντιφλεγμονωδών ενώσεων. Γεγονός που τον καθιστά ένα ιδανικό συστατικό για ροφήματα και ειδικά όταν έχετε ίωση.

Μία από αυτές τις ενώσεις είναι η κουρκουμίνη, μια πολυφαινόλη με ισχυρές ιδιότητες που μειώνει το οξειδωτικό στρες και τη φλεγμονή.

Ο κουρκουμάς θεωρείται πραγματικά, ένα από τα ισχυρότερα αντιοξειδωτικά μπαχαρικά στον κόσμο!

#8 Ακτινίδια

Τα ακτινίδια περιέχουν πλήθος βασικών θρεπτικών ουσιών, όπως το φυλλικό οξύ, το κάλιο, η βιταμίνη Κ και η βιταμίνη C.

Ταυτόχρονα, η βιταμίνη C όπως είπα και παραπάνω, ενισχύει επιπλέον τα λευκά αιμοσφαίρια για την καταπολέμηση της λοίμωξης.

Τα ακτινίδια περιέχουν πενταπλάσια σχεδόν ποσότητα βιταμίνη C και επιπλέον θρεπτικά συστατικά που διατηρούν υγιές το σώμα.

Τονώνουν και ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα, ενώ παράλληλα επιταχύνουν σημαντικά την ανάρρωση από τις ιώσεις.

#9 Ρίγανη

Σας έχω αναφέρει στο αντίστοιχο άρθρο μου αναλυτικά, τη σημαντική αξία και δύναμη που προσφέρει η ρίγανη στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Θεωρώ πως είναι μια από τις βασικότερες τροφές για τον οργανισμό μας!

Ειδικά σε περιόδους ιώσεων, μπορεί να βοηθήσει όσο δεν φαντάζεστε στην καταπολέμηση βακτηρίων, ιών και λοιμώξεων.

#10 Κόκκινες πιπεριές

Αν νομίζετε ότι τα εσπεριδοειδή έχουν την περισσότερη βιταμίνη C από οποιοδήποτε φρούτο ή λαχανικό, τότε σκεφτείτε το ξανά!

Οι κόκκινες πιπεριές περιέχουν δύο φορές περισσότερη βιταμίνη C από τα εσπεριδοειδή.

Είναι επίσης μια πλούσια πηγή βήτα καροτίνης και βοηθούν να παραμείνει η όραση και το δέρμα μας υγιή.

Παράλληλα, η βιταμίνη C που περιέχουν, εκτός από την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος, μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση υγιούς δέρματος.

Τελευταίες σκέψεις για τις 10 τροφές για το ανοσοποιητικό μας σύστημα

Η ποικιλία στις παραπάνω τροφές είναι το κλειδί για γενικότερη σωστή διατροφή.

Η ποικιλία τροφών είναι επίσης μια επιπλέον βοήθεια στην καταπολέμηση της γρίπης και γενικά των ιώσεων.

Θα πρέπει να δώσετε όμως ιδιαίτερη προσοχή στην ποσότητα και τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη. Έτσι ώστε, να μην πάρετε πάρα πολλές βιταμίνες και μέταλλα από ένα είδος τροφών και λιγότερο ή καθόλου από άλλες.

Διαφήμιση

Η σωστή κατανάλωση των παραπάνω τροφών είναι μια καλή αρχή, για να ξεκινήσετε με τα βασικά για την πρόληψη της γρίπης και των ιώσεων. Είναι απαραίτητο ώστε να προστατέψετε εσάς και την οικογένεια σας από τη γρίπη ή άλλες ασθένειες.

Οι παραπάνω 10 τροφές λοιπόν, είναι ότι καλύτερο μπορείτε να επιλέξετε καθημερινά στη διατροφή σας.

Είναι ιδανικές για να προφυλάξετε όσο περισσότερο γίνεται τον οργανισμό και το σώμα, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Εσείς γνωρίζετε για αυτές τις 10 τροφές για τη θωράκιση του οργανισμού;

Εσείς γνωρίζετε ότι αυτές οι 10 τροφές μπορούν να δυναμώσουν σημαντικά το ανοσοποιητικό μας σύστημα;

Βοηθώντας και θωρακίζοντας μάλιστα τον οργανισμό και το σώμα μας για την αντιμετώπιση ιών και βακτηρίων;

Αφήστε αν θέλετε το όπως πάντα σημαντικό σχόλιο σας παρακάτω!

Σας εύχομαι να είστε πάντα καλά και καλή δύναμη! 🙂

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
>