Το Μυστικό Για Τέλειο Ύπνο & Η Καλύτερη Στάση Ύπνου!

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Γνωρίζοντας το μυστικό για τέλειο ύπνο, είναι σίγουρο πως θα μπορέσετε επιτέλους να ξεκουραστείτε πραγματικά.

Θα ξυπνήσετε το πρωί ευδιάθετοι και ήρεμοι, έχοντας ξεκουραστεί σωματικά και ψυχικά. Θα είστε πλέον έτοιμοι να ξεκινήσετε χαρούμενα τη μέρα σας!

Εσείς αλήθεια πως κοιμάστε το βράδυ;

Αισθάνεστε πως ξεκουράζεστε πραγματικά;

Τα πρωινά πως ξυπνάτε; Μήπως αισθάνεστε πιο κουρασμένοι από ότι ήσασταν πριν κοιμηθείτε;

Διαφήμιση

Οι αναφορές λένε πως αφιερώνουμε 25 χρόνια κατά μέσο όρο από τη ζωή μας, στον ύπνο.

Ο καλός ύπνος μάλιστα, έχει πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό και την υγεία μας. Δεν αναζωογονεί μόνο το σώμα, αλλά επιτρέπει επίσης στον εγκέφαλο μας να λειτουργεί πιο αποδοτικά.

Ίσως όμως πολλές φορές να νιώθετε μόνιμα κουρασμένοι. Ακόμη κι αν έχετε κοιμηθεί τις απαραίτητες επτά ή οκτώ ώρες.

Ή ίσως να βλέπετε ακόμη και τις δυνάμεις σας να σας εγκαταλείπουν, πριν μάλιστα ξεκινήσετε τη μέρα σας.

Τι χρειάζεται για τον τέλειο ύπνο

Αυτό συμβαίνει, επειδή ο καλός ύπνος είναι εξίσου σημαντικός με την καλή διατροφή ή την άσκηση, ακόμη και αν αυτή είναι μόνο περπάτημα.

Αντίθετα, ο κακός ύπνος μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τον εγκέφαλο και τη μνήμη μας, τις ορμόνες, την πρόωρη γήρανση, την αύξηση του βάρους, αλλά και του στρες στη δουλειά ή γενικά στη μέρα μας.

Όταν αισθάνεστε λοιπόν και εσείς έτσι, είναι σημαντικό να γνωρίσετε το μυστικό για τέλειο ύπνο.

Επιπλέον, μια καλύτερη στάση ύπνου θα βοηθήσει στην πραγματική ξεκούραση σας, ώστε να ξυπνήσετε όμορφα το πρωί.

Φροντίζοντας για τον τέλειο ύπνο

Ο διάσημος Αμερικανός γυμναστής φυσικής κατάστασης Craig Ballantyne, αρθρογράφησε για καιρό στο περιοδικό Men’s Health. (1) Σε μια δηλαδή, από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες εκδόσεις για άνδρες, ειδικά στο χώρο της φυσικής κατάστασης.

Δημοσίευσε επιπλέον στο blog του ένα άρθρο, για τα βήματα που είναι απαραίτητα για τέλειο ύπνο.

Το πιο διάσημο πρόγραμμα του μάλιστα, έχει τον τίτλο «Turbulence Training» και αφορά την απώλεια βάρους και το χτίσιμο μυών. Πούλησε πάνω από 100.000 αντίτυπα παγκοσμίως και αναφέρει το πόσο σημαντικός είναι ο βραδινός ύπνος στην δημιουργία ή την αποβολή κιλών και λίπους.

Δημιούργησε λοιπόν ένα συντονισμό βημάτων που το ονόμασε «Η φόρμουλα 10-3-2-1-0». Έτσι ώστε να βοηθήσει τους αναγνώστες του να κερδίσουν ξανά τον τέλειο ύπνο και τα όμορφα πρωινά τους. (2)

Ο στόχος είναι η πραγματική σωματική ξεκούραση, ώστε να αποκτήσουν ευεξία στην ημέρα, αλλά και τη δουλειά τους.

Ο Ballantyne διαπίστωσε πως για να έχουμε καλό ύπνο το βράδυ και όμορφο ξύπνημα το πρωί, θα πρέπει να ακολουθήσουμε ορισμένα βήματα που είναι σημαντικά στη διάρκεια της ημέρας μας.

Τα απαραίτητα βήματα για τον τέλειο ύπνο

Ας δούμε λοιπόν τα 10-3-2-1-0 βήματα που αναφέρει και υπόσχονται τέλειο ύπνο και όμορφο ξύπνημα σε όσους τα ακολουθήσουν.

#10 ώρες πριν από τον ύπνο

Αποφύγετε την καφεΐνη

Θα πρέπει να σταματήστε να πίνετε οποιοδήποτε καφεϊνούχο ρόφημα δέκα ώρες πριν από τον ύπνο σας. Αυτό είναι γενικά το χρονικό διάστημα που είναι απαραίτητο για το σώμα μας, ώστε να καθαρίσει η καφεΐνη από την κυκλοφορία του αίματος, να μειωθεί η ενέργεια και να εξαλειφθούν τα διεγερτικά της αποτελέσματα.

Είναι γνωστό πως η καφεΐνη μπορεί να διεγείρει το νευρικό μας σύστημα.

Αυτός είναι πιθανότατα ένας σημαντικός λόγος, που το μυαλό μας δεν μπορεί να χαλαρώσει.

Τις 10 ώρες λοιπόν πριν τον ύπνο, θα πρέπει να αποφύγετε οτιδήποτε περιέχει καφεΐνη. Όπως είναι για παράδειγμα ο καφές, ορισμένα είδη τσαγιού όπως το πράσινο ή το μαύρο, τα αναψυκτικά τύπου κόλα, τα ενεργειακά ποτά και η σοκολάτα.

#3 ώρες πριν από τον ύπνο

Όχι φαγητό ή αλκοόλ

Τελειώστε το βραδινό σας και γενικά οποιοδήποτε μεγάλο γεύμα και το αλκοόλ, τρεις ώρες πριν από τον ύπνο σας. Αυτό θα βοηθήσει καταρχήν να αποφύγετε την καούρα, δηλαδή την γαστρική παλινδρόμηση και επομένως τη διακοπή του ύπνου.

Το αλκοόλ μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε υπνηλία, όμως επηρεάζει σημαντικά το φυσικό κύκλο του ύπνου. Διακόπτει επίσης τον πολύτιμο για τον οργανισμό μας, βαθύ ύπνο.

Ο οργανισμός προσπαθεί να αποβάλει τις τροφές και το αλκοόλ και χρειάζεται χρόνο για τη σωστή πέψη. Αν λοιπόν φάτε ή πιείτε αλκοόλ αργά, το πρωί θα αισθάνεστε σαν να δουλεύατε όλο το βράδυ.

#2 ώρες πριν τον ύπνο

Μην κάνετε καμία δουλειά

Για δύο ώρες πριν από τον ύπνο σας, μην κάνετε καμία δουλειά του σπιτιού ή της εργασίας σας, εκτός αν είναι πραγματικά απαραίτητη.

Σταματήστε όλες τις δραστηριότητες που σχετίζονται ειδικά με την εργασία σας, δύο ώρες πριν να πέσετε στο κρεβάτι σας για ύπνο.

Επιπλέον, προσπαθήστε εκείνες τις ώρες να αποφύγετε τα τηλεφωνήματα, τον έλεγχο των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τις αναφορές σχετικά με τη δουλειά σας ή τις σκέψεις για το αύριο.

Αν υπάρχουν πράγματα που σας απασχολούν για την επόμενη μέρα, τα μόνα που χρειάζεστε είναι ένα χαρτί και ένα στυλό.

Γράψτε όσα θέλετε να θυμάστε για την επόμενη μέρα. Αφήστε το χαρτί στο τραπέζι ή όπου θα το δείτε άμεσα το πρωί και αδειάστε το μυαλό σας από οποιεσδήποτε αγχωτικές σκέψεις.

Το καλύτερο είναι τις δύο αυτές ώρες πριν από τον ύπνο, να διαβάσετε ένα βιβλίο, να ακούσετε μουσική, να δείτε μια ευχάριστη ταινία, να συζητήσετε με τους αγαπημένους σας ή να κάνετε ένα χαλαρωτικό μασάζ.

#1 ώρα πριν από τον ύπνο

Όχι άλλο χρόνο στην οθόνη

Μία ώρα πριν από τον ύπνο σας, απενεργοποιήστε όλα τα τηλέφωνα, την τηλεόραση ή τον υπολογιστή. Αποφύγετε γενικά όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα και προτιμήστε επίσης να κλείσετε τον ήχο τους, ώστε να μην σας προκαλεί.

Το μπλε φως που εκπέμπεται από τις οθόνες των ηλεκτρονικών συστημάτων, κάνει πολύ δύσκολη τη χαλάρωση και ειδικά τον ύπνο.

Για αυτό προτιμήστε να κάνετε όσα ανέφερα παραπάνω ή ότι άλλο σας ευχαριστεί περισσότερο.

#0 για το πρωινό ξύπνημα

Ο αριθμός από τις φορές που θα πατήσετε το κουμπί για να κλείσει το ξυπνητήρι το πρωί

Αν ξυπνάτε με τον ήχο του ρολογιού σας και ειδικά με τον ήχο που μοιάζει σαν συναγερμός, θα μπείτε σίγουρα στον πειρασμό να πατήσετε το κουμπί για να κλείσει αυτός ο εκνευριστικός ήχος από το ξυπνητήρι.

Είναι προτιμότερο να μην το κάνετε αυτό.

Εκτός του ότι θα καθυστερήσετε στη δουλειά σας, ο ύπνος για μερικά επιπλέον λεπτά στην πραγματικότητα θα σας κάνει να αισθάνεστε πιο κουρασμένοι από ό,τι αν ξεκινήσετε αμέσως τη μέρα σας.

Σαν μια εναλλακτική λύση, μπορείτε να βάλετε το ξυπνητήρι σας σε ένα άλλο δωμάτιο.

Αυτό θα σας κάνει να σηκωθείτε, να αφήσετε το κρεβάτι σας και να περπατήσετε μερικά βήματα πριν να το κλείσετε. Έτσι ώστε να ξυπνήσει ήρεμα και σταδιακά ο οργανισμός.

Επειδή εγώ δεν άντεχα ποτέ τον εκνευριστικό ήχο από το ξυπνητήρι που κυριολεκτικά μου δημιουργούσε άγχος, τα τελευταία χρόνια έχω ρυθμίσει τον αγαπημένο μου σταθμό και το πρωί ξυπνάω ακούγοντας όμορφες μελωδίες.

Το επιπλέον βήμα για τέλειο ύπνο

Τα παραπάνω βήματα είναι πολύ σημαντικά για να μπορέσετε να απολαύσετε τον τέλειο ύπνο.

Χρειάζεται όμως και κάτι ακόμη για την τελειοποίηση του!

Η σωστή στάση ύπνου για να έχετε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Όταν κοιμάστε ανάσκελα δεν βοηθάτε μόνο τη γενικότερη υγεία σας, αλλά θα φαίνεστε νεότεροι για πολύ μεγαλύτερο διάστημα. Η αγαπημένη μου αυτή στάση ύπνου μειώνει τις λεπτές γραμμές και τις ρυτίδες, επειδή δεν ασκείται πίεση στους μυς του προσώπου και του λαιμού μας.

Διαφήμιση

Η στάση αυτή βοηθά επίσης τη στήριξη του στήθους αποφεύγοντας τη χαλάρωση του.

Ταυτόχρονα ξεκουράζετε τη σπονδυλική σας στήλη, τον αυχένα και τα χέρια σας, δημιουργώντας γενικά λιγότερους πόνους στο σώμα.

Όταν ακολουθήσετε τα παραπάνω βήματα, θα καταφέρετε να απολαύσετε τον τέλειο ύπνο και να ξυπνήσετε όμορφα το πρωί.

Αξίζει πραγματικά η προσπάθεια, έτσι ώστε να ζήσετε μια υγιή και παραγωγική ζωή, απομακρύνοντας το περιττό άγχος.

Έχετε δοκιμάσει ως τώρα κάποια βήματα για τον τέλειο ύπνο;

Εσείς έχετε δοκιμάσει ως τώρα ολοκληρωτικά τις παραπάνω τεχνικές και ποια είναι η αγαπημένη σας στάση ύπνου;

Αφήστε αν θέλετε το όπως πάντα σημαντικό σχόλιο σας παρακάτω!

Σας εύχομαι όνειρα γλυκά και να είστε πάντα καλά!

Αν σας άρεσε το άρθρο μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
  • Ο/Η Κωνσταντινα Χουρδακη λέει:

    Παντα με ωραιες αναρτησεις ευχαριστω ενστερνιζομαι τις αποψεις σας κπροσπαθω να τις τηρω

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Καλημέρα Κωνσταντίνα και ευχαριστώ πάρα πολύ. Ο καλός ύπνος είναι υπερβολικά σημαντικός για ένα ωραίο ξεκίνημα, αλλά και για το υπόλοιπο της ημέρας.
      Χρειάζεται όμως λίγη (ή πολύ) προσπάθεια για ορισμένες αλλαγές σε συνήθειες που είναι λανθασμένες και μπορεί να τον καταστρέψουν.
      Εύχομαι λοιπόν καλό ύπνο και μια πολύ όμορφη μέρα! 🙂

  • Πολύ ενδιαφέροντα και χρήσιμα αυτά που γράφεται.Ευχαριστούμε Δήμητρα!!!

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Ευχαριστώ πολύ και εγώ Αντριάνα. Χαίρομαι που σας άρεσε το άρθρο και ελπίζω να βοηθήσει λίγο περισσότερο.
      Σας εύχομαι καλή συνέχεια και μια πολύ όμορφη εβδομάδα! 🙂

  • Ο/Η Κάτια ΤΣΕΡΠΕ λέει:

    Καλημέρα όλη μέρα και ευχαριστώ πολύ για τα υπέροχα που ανεβάζεις.. συμφωνώ απόλυτα 💗 και χαίρομαι που πολλαπλασιάζομαστε όλοι εμείςτοί που έχουμε την ίδια βιοθεωρια..🙏😘

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Καλησπέρα Κάτια και ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια. Είναι σίγουρο ότι πολλαπλασιαζόμαστε, με μαθηματική μάλιστα ακρίβεια! 🙂
      Εύχομαι καλό βράδυ και καλή δύναμη!

  • Συγχαρητήρια πραγματικά ενδιαφέρον, γιατί η λεπτομέρεια κάνει την διαφορά

    • Ο/Η Δήμητρα Νάσιου λέει:

      Ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σας λόγια. Χαίρομαι που σας άρεσε το άρθρο μου και ελπίζω να φανεί γρήγορα χρήσιμο.
      Να έχετε ένα πολύ όμορφο βράδυ και όνειρα γλυκά! 🙂

  • >